Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ubbe86
Hej!
:-)

Ubbe heter jag och är ny på forumet.

Jag har införskattat mig en Volvo v90 D4 awd 2018 som gått i skrivande stund 14625mil i början av året och börjat pyssla lite med den senare tid.

Jag har lite funderingar som säkert ni kan hjälpa mig med!?

*Hur får jag enklast tag i min Pin kod till CEM. Jag har VASH och Kabel men inte riktig koll på hur man gör, finns det någon med erfarenhet eller liknande. Jag vill gärna på igång Sensus Navigation samt massa annat roigt om möjligt

* Jag upplever att bilen växlar ganska "ryckigt" när jag kör lungt (8 stegs automat) , särsklilt när jag saktar ner bilen!
Jag satt TCM`n i apaptionsläge och "körde in lådan igen" men upplevde inte att det vart nå skillnad. (Jag är van med VW dsg låda) Är det flera där ute med samma/liknande probelm? :x

* Har ni något annat program att rekommendera förutom VDASH som inte kostar skjortan och halva armen? 8-)
Användarvisningsbild
av apersson850
Min åttastegade, i en XC90, växlade inte direkt ryckigt, men jag lät byta olja i den ändå. Nu får jag i princip titta på varvräknaren för att reda ut när den växlar. Det är nog bara vid ett kraftigare gaspådrag, som resulterar i nedväxling, som det märks. Då är ju motorns dragkraft ganska hög så att det märks att lådan växlar ner i sådana fall kan jag leva med.

Beställt hem olja för ett "mell[…]

För mycket camber 940.

Vet inte hur dess a fungerar men ger ställb[…]

Vilken mjukvara har ni?

Nej, helt enligt plan. Syftet var ju att allt[…]

Blanda inte ihop EQE och EQS. :-) De må se […]