- lör 22 mar 2025, 17:06
Hejsan! Har fått ett smått irriterande ljud som kommer från höger fram. Ljudet är av den karaktären att jag först trodde att det var nåt som låg och skramlade/skakade i handskfacket eller att luckan var lös. Så är inte fallet och nu har jag förstått att det inte har med underlaget och bilens rörelser att göra, utan hastigheten och luftmotståndet. Det börjar vid runt 60 km/h och blir mer och mer ju fortare det går och är rätt jobbigt att sitta och lyssna på, då bilen förövrigt inte har en massa ljud för sig. Jag förstår att det finns mycket plast och skit som kan sätta igång och vibrera och det kan vara svårt att veta exakt vad.
Är det någon här som känner igen sig i det här och vet vart det kan tänkas komma? Det är inte metalliskt utan mer knäppande/vibrerande liksom.
Ljudet har blivit mer över tid och jag har ägt bilen i 1 1/2 år.
Är för övrigt väldigt nöjd med den och inte minst bränsleförbrukningen! Men det här är jäkligt irriterande. Har ännu inte anlitat Volvo för att kolla om dom känner till nåt om detta. Provar här först! Jag lovar att återkomma om jag lyckas få tyst på det!
Är det någon här som känner igen sig i det här och vet vart det kan tänkas komma? Det är inte metalliskt utan mer knäppande/vibrerande liksom.
Ljudet har blivit mer över tid och jag har ägt bilen i 1 1/2 år.
Är för övrigt väldigt nöjd med den och inte minst bränsleförbrukningen! Men det här är jäkligt irriterande. Har ännu inte anlitat Volvo för att kolla om dom känner till nåt om detta. Provar här först! Jag lovar att återkomma om jag lyckas få tyst på det!