Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Pumba1
Hej,

Står lite i bilbytartankar då min V40 börjar bli med åren så tanken är att byta bort den medans man ändå får nått för den.

Försöker att hålla priset på "nya" bilen till runt 300 000kr.

Har fastnat för 2 modeller som finns ett antal bilar ute i närområdet som skulle passa, men velar väldigt om man ska gå på V90 eller V60?

Väljer jag V90 så finns det ett antal T8 med årsmodell 2020 som passar budgeten.
De flesta har då gått runt 10-12 000mil, finns billigare som gått mer men vill försöka hålla hyfsat lågt miltal.
Dessa är dock ganska barskrapade på utrustning, inga R-design direkt.

Väljer jag V60 så finns det ganska många T6or årsmodell 2021-2022 ute som ryms i budgeten.
Ungefär samma miltal och utrustning på dessa men att jag då får några år nyare bil.
Dock något mindre lastutrymme, men hur mycket mindre är det?

Det är mycket lastutrymmet som jag vill åt, samtidigt vill jag helst ha hybrid då jag har fri laddning på jobbet och jag har ca 3 mil enkel resa till jobbet så de gör ju en del av att slippa tanka.
Jag har kört mycket V90 så dessa är jag bekanta med, är det stor skillnad i premium känslan mot en V60?
Felsökning av vattenpump

Kan vara vattenpumpen som låter....... f&o[…]

App i sensus V90 CC ‘17 T5.

Hei, hentet ny bil- for meg i går. Vil gjer[…]

Är fästet helt och sitter som det ska?