Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av oldtimersmc
Behöver byta batteri både på start o stopp samt VOC Voc batt är hiskeligt dyra och det finns en uppsjö av diverse pirat ngn som har ngt att rekomendera ( den skall ju i slutändan godkännas ag volvos mjukvaruuppdatering.

S O S Battewriet har ni några mått mm på dessa, antar att man kan använda ett vanligt MC batt till det...
av oldtimersmc
OBS! Det battteri till VOC som jag avser är Nr 34150445
Användarvisningsbild
av Erik Å
Googlar man så hamnar man hos RH Trading i Karlskrona, som ser ut att sälja EVE-batteripack. Inte helt oväntat om EVE säljer dessa vid sidan av, det stod nog inte så i avtalet men kineser är kineser..
Det kan förstås vara en noname kopia, omöjligt att avgöra från utsidan. Bilden kan föralldel vara snodd också. :-D
Själv skulle jag föredragit Tadiran.
av oldtimersmc
Skulle vara värdefullt om ngn som har provat och mao vet om det funkar när volvo har kört sin uppdatering ( Ps batteriet till VOC sitter undet golvet i bagaget i V70 o v60 my 2017-) bara att rycka lös golvet rakt bakåt och lossa boxen sen vända den upp o ner så sitter batt där under en lucka
av oldtimersmc
Skulle vara värdefullt om ngn som har provat och mao vet om det funkar när volvo har kört sin uppdatering ( Ps batteriet till VOC sitter undet golvet i bagaget i V70 o v60 my 2017-) bara att rycka lös golvet rakt bakåt och lossa boxen sen vända den upp o ner så sitter batt där under en lucka
Användarvisningsbild
av apersson850
oldtimersmc skrev:Ps batteriet till VOC sitter undet golvet i bagaget i V70 o v60 my 2017-)
Menar du V90 nu? V70 upphörde 2016.
av oldtimersmc
Ops Menar s och V90

Har många bilar men skall minska på antalet och då skall alla vara i kanonskick
av oldtimersmc
har lämnat 70 serien nu och har bara en my24 v60 t6 ulitmatmm mm och en v90 t5+++o en musse...
av Malmstroem
Nu gissar jag -- men musse brukar betyda Mustang, som i Ford Mustang.

Jag har kommit så långt så att jag köpt ett batteri (31450445) från RH trading. Min VOC har också börjat klaga. Det kom i en brun låda och så vitt jag kan se är det rätt likt ett Volvo-batteri.

Eftersom VOC på det stora hela fortfarande fungerar har jag inte installerat det, och kommer troligen inte att göra det förrän till våren. Det är för kallt att skruva utomhus nu, och det är för mycket arbete med att tömma garaget för att få in XC90 (D5 2017) där.

Det kan också tänkas att jag låter Volvo ta hand om allt under nästa service. Har jag inte ansett mig ha tid att göra det innan dess så är det inte omöjligt att jag väljer lätta vägen ut, även om det kostar en del.
Oljbyte automatlåda, haldex, mm

Varför har de havererat? Det är naturli[…]

Nu påverkar ju inet 6miljarder din pensions[…]

Finns 3 remmar.Kamrem,multirem och ac rem.

Eftermonterat LED i halvljus

Inget bländar mer än en modern BMW med s[…]