Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mattsd
Jag såg att Bilia verkar sälja ut nya V90 CC Plus (bensin) för 539.000, även andra handlare som sänker "nästan" nya bilar till ungefär samma pris. Funderar på att byta in min V90, är det ett bra pris?
Användarvisningsbild
av fjohan82
Spontant ja, men det beror såklart på vad som ingår förutom skillnaden mellan "Core" och "Plus".
av UnleashFusion
av UnleashFusion
Finns 2 Ultimate-bilar som kostar 30tkr-40tkr extra MEN du får liksom lite mer än vad plus får;; då ingår Harmon kardon(snäppet bättre än high performance), Skräddarsydd instrumentpanel och övre dörrpaneler, luftrenare?, panoramatak, head-up display , Parkeringshjälp fram, bak och sidor.
T.ex alla dessa ovan kan du inte eftermontera.(iofs ljudsystem kanske det går men då blir det 3e part),
av mattsd
Parkeringshjälp 360 finns också i plus, panorama har jag idag och värderar det inte jättehögt. Så egentligen är det H/K och head-up display som är intressant för mig iaf.
av UnleashFusion
mattsd skrev: tis 15 okt 2024, 13:39 Parkeringshjälp 360 finns också i plus, panorama har jag idag och värderar det inte jättehögt. Så egentligen är det H/K och head-up display som är intressant för mig iaf.
Det stämmer men ingen av Plus-varianter har head-up display eller H/K. den är inbakad i Ultimate men då blir det per automatik med panoramatak. Det är såklart upp till dig om du känner för att lägga till 30-40tkr extra.
Användarvisningsbild
av ShogunX
Har fått varierande uppgifter:
12 706 kr om året i tre år och 1 790/1 834 kr därefter samt 12 442 kr om året i tre år och 1 843/1 856 kr därefter. Det rör sig däromkring.
av William85
Taxifirman vi delar lokaler med på industriområdet har just bytt ut stor del av bilflottan till V90CC och V60CC, som om de gjort ett strategiskt byte när modellerna lägger ned. Och det är stiliga bilar, fattar inte att de sålt så dåligt sista åren för att läggas ner. För mig är denna typ av bil helt perfekt.

Synd att räntan är 9% men kanske ändå värt att höra med lokala återförsäljaren vad mellanskillnaden till gamle XC70n blir om de har ngåon kvar. :)

Jag har också ny på gång fr&arin[…]

ÅF GLT/Turbofjädrar?

VOC fram sänker inget, då får du […]

Hej Jag ser att det portproblemet har funnits l&au[…]

Är det någon som har den senaste MMM2 s[…]