Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av DachoHbg
Hej på er där ute, någon som är duktigt på fälgar, på min v90 cc 2019, är 5/108 ET 49,5 NAV 63,4
hittade ute på nätet 20 tum fälgar som har ET 55, kan jag använda den ET55 på min v90 cc, blir tacksam för svaret från de kunniga.
Användarvisningsbild
av ShogunX
Gör en gissning; på grund av ET-måttet på 55 gissar jag att det är Volvo originalfälgar. Med tanke på att de är 20” bör de också vara 8” breda. Är fälgarna 8” breda kommer hjulen hamna en liten bit längre in hjulhuset jämfört med original, men inne i hjulhuset kommer hjulen fortfarande rulla fritt så länge däckdimensionen inte är mycket större än den som Volvo rekommenderar till din bil.

Åtminstone rent utseendemässigt finns en risk att ET 55 blir en påtaglig förändring - alltså att hjulet hamnar för långt in - men jag tror att den är en liten risk då det handlar om en såpass liten förändring. Är du inte nöjd med utseendet och vill behålla fälgarna kan du alltid använda spacers. Om inte är det nog lättast att leta vidare efter andra fälgar; Volvo har flertalet fälgar i 20”-segmentet från olika modeller som passar din bil.

Då du tydligen är i trakten: Har du fr&[…]

Det verkar som om V60 Cross Country är vä[…]

Insåg precis att jag har ett körtillst&[…]

Tyärr har du nog mer än ett fel. har du […]