Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Metalnisse
Hej, är ny ägare av en Volvo, närmare bestämt en V90 T8 MY24. Aldrig kört Volvo innan och första intryck är mycket positiva! En fundering jag har som jag trotts mycket letande inte lyckats lösa är vart ser jag aktuell förbrukning, både på bensin och el? Har kunnat gå att få fram på samtliga bilar jag kört de senaste 10 åren men här går jag bet, någon som vet?
Användarvisningsbild
av apersson850
Nu har jag inte provat någon bil med Google än, men på Sensusbilarna tar du fram den informationen via den meny som du kan öppna med knapparna på höger sida på ratten. Inställningen finns en bit ner i Trip-menyn.
Kolla om det är lika på en Google-bil.

Kan tillägga att jag blev nyfiken och tittade i bruksanvisningen på nätet. Det verkar inte fungera likadant, men Volvos bruksanvisningar har nu förfallit till en så låg nivå att jag inte kan hitta något avsnitt om hur det går till, bara en referens till att man gör inställningarna i centerdisplayen i Google-bilar.
Användarvisningsbild
av Pellix
Metalnisse skrev: tor 01 aug 2024, 15:59 Hej, är ny ägare av en Volvo, närmare bestämt en V90 T8 MY24. Aldrig kört Volvo innan och första intryck är mycket positiva! En fundering jag har som jag trotts mycket letande inte lyckats lösa är vart ser jag aktuell förbrukning, både på bensin och el? Har kunnat gå att få fram på samtliga bilar jag kört de senaste 10 åren men här går jag bet, någon som vet?
Nej det går inte. Tyvärr och obegripligt!

@lennarte , Precis, det är 3500 kg på […]

Du kan köpa satsen själv, hårdvara[…]

Volvo V50 mugghållare?

Tack, hade googlat en hel del, men den dök al[…]

Stort tack för tipsen, jag skall börja g[…]