Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mberget
Hej!

V90 cc 2019 med ventilerade framsäten.
När jag startar dessa fläktar hörs såklart att fläkten går igång men det känns som de inte ger så bra effekt, lite kan kännas från sittdynan men inget från ryggdelen trots läge 3.
Är det normalt eller ska det vara markant över hela stolen? Jag har testat med tunn tröja och byxor så det är inte kläderna som blockerar.
I farsans Kia så är det mycket bättre drag.

Min egentliga fråga är om det finns något filter som kan behöva rensas eller om det finns någon annan åtgärd för att få bättre tryck. Kan det vara igensatt i något rör/slang etc..
Jag har frågat Rejmes på senaste servicen men de kunde inte ge något bra svar.
av flygsfors
Kan jag också hålla med dig, det ger inte speciellt mycket mer än fläktljud, känns knappt i sätet.. Så är det någon som vet om det är normalt eller inte så är även jag tacksam för svar.
Användarvisningsbild
av apersson850
Det känns inte speciellt mycket precis när man drar igång bilen, för då är det oftast varmt i bilen. Det märks mer efter ett tag, när luften i bilen hunnit kylas ner lite. Då tycker jag läge III ofta är för mycket.

Precis. Så gjorde jag med det senaste tillbe[…]

När det gäller rost: -Borsta bort med st[…]

LED - bländande halvljus

Vid det här laget kan jag direkt se om det &[…]

@lennarte , Precis, det är 3500 kg på […]