Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

herikm skrev: fre 12 jul 2024, 00:05 Någon som vet varför Bluetooth är avslaget tills man startar bilen? När man bara kliver och och sätter sig står det t ex ”Ingen telefon ansluten” i mittdisplayen. Verkar ju dumt?
Bilen måste aktiveras/startas för att ansluta mobilen mm. Alternativet är att bilen skulle vara aktiv jämt men då kommer andra bekymmer. En sak jag noterat är om bilen är aktiv + mobilen kopplad och lämnar bilen och tex. för att gå till en postlåda säg 10 meter bort så bryts blåtandskopplingen. Och när jag återvänder till bilen så ansluter mobilen inte igen? Den enda lösning jag funnit är att stänga av bilen och återstarta för att få tillbaka mobilen.
apersson850 skrev: sön 14 jul 2024, 12:27 Nu är det inte Google med i min XC90 kan man trycka på ikonen till vänster om telefonfältet för att initiera en anslutning.
På min g:a V90CC MY2019 med Sensus var det inga problem med återanslutning utan det är det nya Google-operativet som är "boven i dramat" Har kontaktat supporten om detta tidigare i år för inrapportering.
Byta motorolja V60

Det blir verkstad med en anpassad service. Ser ut[…]

Bensinpriser v2

Nu när den amerikanska kedjan Costco öp[…]

Jag hade samma fel med värmen och det var egr[…]

Hej! Undrar vart man kan få tag i denna gumm[…]