Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av herikm
Försöker desperat att få in DAB kanaler i Stockholm. Radioappen visar endast FM. Någon som lyckats med detta? Inställningsmöjligheterna i radioappen är så gott som obefintliga….
av Rolle38
Jag har en V90CC uttagen i januari 2022. I min beställning skulle det ingå DAB, men pga komponentbrist så fanns inte DAB vid leveransen. Efter ett år fick jag ryktesvägen reda på att Volvo skulle installera komponenten och fixa till DAB avgiftsfritt. När jag skrev till Volvos kundtjänst och undrade hur jag skulle gå tillväga så svarade man inte utan hänvisade till Bilia som var min återförsäljare. Väl där fick jag reda på av deras kontaktperson mellan Bilia och Volvo att Volvo nekar att efterinstallera DAB, och att Bilia måste kompensera med 3.700 enligt konsumentlagen. Biliamannen menade på att jag gärna fick dra detta till konsumentverket, men jag valde att avstå och tog pengarna i stället. Var lite rädd att förvandlas till en rättshaverist. Så åk till din handlare och be dem kolla om du har DAB installerat!
Nytt användargränssnitt 2026

Om man som jag är i kontakt med Volvo support[…]

Vilken mjukvara har ni?

Lite vila och en körning löste det, inte[…]

Snowcap volvo 240

De som VParts säljer sitter med tunn skruv up[…]

Tryckluft är bra till många saker. De[…]