Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvoraggare
Har en S90 men vill skaffa mig en V90 istället

Vill verkligen verkligen ha Android auto denna gång. Nuvarande verkar inte stödja det, vad jag förstått krävs 2 usb-portar.

Hur vet jag vilka V90 som går att ha Android Auto i?

Tack på förhand.
av UnleashFusion
Volvoraggare skrev: tis 09 jul 2024, 15:41 Har en S90 men vill skaffa mig en V90 istället

Vill verkligen verkligen ha Android auto denna gång. Nuvarande verkar inte stödja det, vad jag förstått krävs 2 usb-portar.

Hur vet jag vilka V90 som går att ha Android Auto i?

Tack på förhand.
Det borde funka om jag inte läser fel: https://www2.bilia.se/biltillbehor/tekn ... _31659194/
"Förutsätter: Bil utan dubbla USB-uttag utrustad med infotainmentnivå 2 eller 3 (& iOS 8-)" S90 MY18-19
gäller till V90 också.

och även alternativ 2 och 3: "Förutsätter: Bil med dubbla USB-uttag" / "Förutsätter: Bil utan dubbla USB-uttag"

vare sig om du har S90 eller tänker köpa en V90 så finns det möjlighet att eftermontera. om nu inte den bilen du tänkt köpa redan från fabrik valde den tilläggen från start då bör den ha 2 usb-uttag-portar).

lättast är att knappa in regnummer på S90n samt V90(du tänkt köpa och se om det passar så är det löst.
Vi som beställt nya V60

Nu finns min nya V60 hos handlaren: - 11 april bes[…]

Det varierar med årsmodeller och n&aum[…]

Volvo 240 klocka

Har varvräknare i kombinationsinstrumentet oc[…]

Du säger ju själv att du får b&aum[…]