Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Pellix
Försöker uppdatera OTA till 2.13.3. (V90 T6 MY24)
Den är nedladdad men uppdateringen startar inte som den ska trots att jag låser och inte laddar.
När jag går in i bilen efter en stund så står det att den inte kunde startas.
Efter första försöker för några dagar sedan har bilen tappat uppkoppling och GPS-signal så den verkar ha fastnat på nåt sätt.
Nån mer med samma strul?
Är det besök hos Volvo som gäller eller?
Användarvisningsbild
av bem
Håll in defrosterknappen i cirka 5 sekunder tills SOS-knappen börjar blinka i taket. Kan fixa problem med internetanslutningen eller GPS-signalen.
Användarvisningsbild
av Pellix
bem skrev: lör 20 jan 2024, 17:49 Håll in defrosterknappen i cirka 5 sekunder tills SOS-knappen börjar blinka i taket. Kan fixa problem med internetanslutningen eller GPS-signalen.
Tack, ska testa det.
Har jag sen uppkoppling så kanske uppdateringen går som den skall.
Användarvisningsbild
av Pellix
bem skrev: lör 20 jan 2024, 17:49 Håll in defrosterknappen i cirka 5 sekunder tills SOS-knappen börjar blinka i taket. Kan fixa problem med internetanslutningen eller GPS-signalen.
Det funkade! Kommunikationen kom tillbaka och då gick det även att köra hela uppdateringen.
Undrar varför den bröt första gången…
Stort tack för hjälpen bem!
Användarvisningsbild
av bem
Pellix skrev: sön 21 jan 2024, 19:58
Det funkade! Kommunikationen kom tillbaka och då gick det även att köra hela uppdateringen.
Undrar varför den bröt första gången…
Stort tack för hjälpen bem!
Så lite så, bara kul kunna hjälpa med det lilla jag vet. Har V90 själv (T6 Recharge MY22).
Visa din semesterbil(d)

@fjohan82 , Låter förträffligt […]

Och denna har man sänkt med 10k för at[…]

Köpråd V60 Recarge

Tack för svaren. Hur ligger det till med 3G-[…]

Huven indikerar öppen

Hej! XC70 2014.Huven indikerar öppen trots[…]