- fre 05 jan 2024, 15:13
#1566304
Hej! Jag var på besiktningen nyligen och de kom fram att jag behöver byta Färdbroms bromsbelägg, (EG: 1.1.13), bak höger, slitna. (2x)
Och eventuellt
Drivaxelknut, fram höger inre, skyddsbälg skadad
Gick till min lokala mekaniker, då sa dem att byta bromsbeläggen skulle kosta ungefär 2300 men sen så sa han att jag skulle behöva byta ut hela drivaxeln så skulle allt gå på 9500! Jag nämnde att killen i besiktningen sa att jag endast behövde byta ut damasken eftersom vatten kunde komma in där och eventuellt göra så att jag måste byta hela drivaxeln om det inte lagas. Men mekanikern sa dem skulle kunna byta ut endast damasken men att efter 2 månader så skulle drivaxeln ändå behövas bytas ut....
Tyckte att de låter konstigt så vill är höra från lite mer erfarna, behövs drivaxeln faktiskt bytas ut som mekanikern säger eller skulle de räcka att endast byta Drivaxelknutdamasken som killen på besiktningen sa.
Och eventuellt
Drivaxelknut, fram höger inre, skyddsbälg skadad
Gick till min lokala mekaniker, då sa dem att byta bromsbeläggen skulle kosta ungefär 2300 men sen så sa han att jag skulle behöva byta ut hela drivaxeln så skulle allt gå på 9500! Jag nämnde att killen i besiktningen sa att jag endast behövde byta ut damasken eftersom vatten kunde komma in där och eventuellt göra så att jag måste byta hela drivaxeln om det inte lagas. Men mekanikern sa dem skulle kunna byta ut endast damasken men att efter 2 månader så skulle drivaxeln ändå behövas bytas ut....
Tyckte att de låter konstigt så vill är höra från lite mer erfarna, behövs drivaxeln faktiskt bytas ut som mekanikern säger eller skulle de räcka att endast byta Drivaxelknutdamasken som killen på besiktningen sa.