Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej.. Har en vän som har en V90 T6 recharge från ca 2022.. Det verkar inte finnas någon inställning för att fördela stereons ljud fram/bak, det som kallas fader alltså.. Är det verkligen så att det inte går? Det är inte den dyraste stereon utan snäppet under tror jag.. Men man tar ju för givet att det ska finnas fader i precis vilken bil som helst .
Mvh.
Jag har en V90 T6 Recharge med utrustningsnivå Inscription. I den sitter ett Harman Kardan ljudsystem. Det som går justera är enligt bilderna nedan, från min bil, jag tog fotona nyss. Har man High Performance kan det ev. vara mer spartanskt med ljudinställningar. I värsting ljudanläggningen Bowers & Wilkins tror jag knappt det är fler ljudinställningar än i Harman Kardon. Volvo Cars har minskat antalet ljudinställningar man kan göra i bilarna med det nyare Google infotainment.
Bilagor
IMG_2824.jpeg
IMG_2824.jpeg (1.51 MiB) Visad 844 gånger
IMG_2825.jpeg
IMG_2825.jpeg (1.38 MiB) Visad 844 gånger
bem skrev: ons 20 dec 2023, 20:50 Jag har en V90 T6 Recharge med utrustningsnivå Inscription. I den sitter ett Harman Kardan ljudsystem. Det som går justera är enligt bilderna nedan, från min bil, jag tog fotona nyss. Har man High Performance kan det ev. vara mer spartanskt med ljudinställningar. I värsting ljudanläggningen Bowers & Wilkins tror jag knappt det är fler ljudinställningar än i Harman Kardon. Volvo Cars har minskat antalet ljudinställningar man kan göra i bilarna med det nyare Google infotainment.
Ok.. Han har också inscription.. Är det likadant på V90 på andra marknader i världen måntro.?
Det är riktigt dåligt att Volvo aldrig kommer i kapp funktionerna i Sensus. Barnen klagar alltid på att det är för lågt ljud bak så vi kan inte lyssna på ljudböcker tillsammans på långresor.

Skickat från min XQ-DE54 via Tapatalk

Cokeisit skrev: sön 24 dec 2023, 09:11 Det är riktigt dåligt att Volvo aldrig kommer i kapp funktionerna i Sensus. Barnen klagar alltid på att det är för lågt ljud bak så vi kan inte lyssna på ljudböcker tillsammans på långresor.

Skickat från min XQ-DE54 via Tapatalk
Tyvärr verkar Volvos nya bilar bli allt mindre konfigurerbara, det gäller inte bara mjukvaran, även när man beställer nya bilar numera. Det blir allt mer slätstruket tyvärr. Och priserna skjuter i höjden som aldrig förr. Ser jag på min egen Volvo beställd i jan -21, levererad i aug 21 (MY22 early) finns i stort sett inga förbättringar förutom större batteri och starkare elmotor som kom MY22 late. Utvecklingen har helt avstannat därefter på den modellen och den är väl på väg ut ur sortimentet också såvitt jag förstår. Mjukvaran i min bil är inte mycket att komma med tycker jag. Alltför mycket som inte har funkat och funktioner färre än i Sensus. Kanske blir bättre med de nya rena elbilarna på nya plattformar. Redan vid leverans var det en allvarlig bugg, på hemväg från handlarn när jag hämta ut den kom det första meddelandet på skärmen att TPMS behövde service. Först nu tycker jag mjukvaran verkar hyfsat bra men det har gått alldeles för långsamt rätta felaktigheter och felaktigheter har återkommit som de tidigare rättat. Volvo skall visst ha ett mjukvarutestcenter numera. Man förundras att de inte hade det tidigare.
Senast redigerad av 1 bem, redigerad totalt 0 gånger.
Ja, borde inte va så svårt att lägga till Equalizer. Stämmer det verkligen att det inte finns fader i de enklare anläggningarna?
Finns i alla fall bas diskant och sub i min + några profiler som jazzsal...
På många punkter är ju Google ändå mycket bättre än Sensus, GPS:en t ex...

Är man bekväm av sig och inte har n&arin[…]

Tack för snabbt svar , men hur felsöker […]

Finns det överhuvudtaget vinterdäck uta[…]

Nu är jag inte alls inläst på tekn[…]