Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

V90 2017 D3. Fick sköldpaddesymbol motorsystem reducerad prestanda. Hade just kört 100 mil i kyla ca -17. Körde ett par mil utan problem. Svarade sedan inte på gas, ryckte och stannade nästan. Kom igång igen och gick som vanligt några km. Hände igen, fick stanna och starta om, gick bra några km. Ryckte lite ibland men tog mig hem. Tog en provtur på några mil ett par dagar senare. Ingen info i display och körning utan problem. Nästa tur ett par dagar senare, några mil ok, börjar sedan rycka och svarar inte på gas. Fick starta om och tog mig hem. Inget på display’en. Känns snarare som något elektriskt än bränsleproblem (?) Någon idé?
Jag har sett den symbolen några gånger på min bil, men det har varje gång varit kopplat till vintertid, kraftigt motlut och låg bränslenivå.
Och i alla fall en gång var det direkt kopplat till när jag tryckte ner gaspedalen kraftigt för att provocera fram beteendet, i just motlut.

Är man bekväm av sig och inte har n&arin[…]

Tack för snabbt svar , men hur felsöker […]

Finns det överhuvudtaget vinterdäck uta[…]

Nu är jag inte alls inläst på tekn[…]