Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej! Ska installera ett sånt där Phoenix gold ZDAPV1 och jag funderar på hur jag ska göra det på bästa sätt. Slutsteget sitter under passagerarstolen och där ska medföljande förlängningskablage ner under mattan, vidare till bagaget. Är det nån som har gjort det tidigare, och har tips om hur jag gör det på bäst sätt? Kan jag lossa golvmattan om jag tar bort baksätets sittdyna? Nån som har bra bilder? har sett tidigare trådar men det finns ingen tydlig beskrivning.
Hallå! har hittat en guide som visar hur man installerar tröskelbelysning. Verkar ju vara ungefär samma grejer som ska bort så man kan lyfta på mattan. Men om jag plockar bort "sidopanelerna" inkl kudden som sitter vid baksätet. Är det bara att klicka tillbaks sen? Verkar ju som det enligt manualen. Men vad bör man tänka på? Vad kan gå fel? Vill inte förstöra nåt!

Själva sätet var enkelt att lossa, jag testade, finns två grejer man trycker in.. behövdes inga verktyg.Sen klickade man bara tillbaks igen.

Som titel beskriver låg på en skogsv[…]

blir man 3 eller 4 så rekommenderar jag V90/[…]

Finns det ingen slangstump som hänger lö[…]

Ser nästan ut som att automatxhoken har k&aum[…]