Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Xkzoom
Hej!

Så Volvo har börjat i tystnad börja förbereda XC90s långt väntande facelift.
Bland annat ny interiör, instrumentbräda, skärm, dörrpaneler m.m.

Man kommer börja kunna se test varianter av bilen i camouflage redan vid nästa år.
Någon som har funderat på avbryta sin nuvarande beställning av en ny XC90 och vänta in faceliften?
Användarvisningsbild
av stoffe9
Hej,
Funderade på att avbryta mina EX90 beställning, men fick info att "faceliften" inte kommer bli klar innan, den delar flertalet utvecklingsdelar med EX90. Vet ej om det är korrekt.
av Wsemme
Tror vi på byte vid v46 och att My25,5 får facelift.
Klingar ganska bra med edition varianten som ligger just nu, kampanjen är ju spänstigt prissatt. Funderar på att skifta min xc60 till xc90. Kan leva med att jag inte får facelift och betala 150-200” mindre istället.
av Mr T
Jim Rowan har nu sagt följande:
“Our plug-in hybrids and mild hybrids remain very strong and popular with our customers, and we will continue to invest in this lineup,” Rowan explained.
https://electrek.co/2024/07/25/volvo-ba ... l-ev-2030/

Det borde innebär att chanserna för en facelift 3 för XC90 ökar betydligt.

Har någon hört eller sett något?
Användarvisningsbild
av apersson850
Det finns underleverantörer som fått reda på att detaljer till XC-modeller, där detaljerna snart skulle sluta tillverkas, kommer att förlängas med fem år.
av Kingcool
Mr T skrev:Jim Rowan har nu sagt följande:
“Our plug-in hybrids and mild hybrids remain very strong and popular with our customers, and we will continue to invest in this lineup,” Rowan explained.
https://electrek.co/2024/07/25/volvo-ba ... l-ev-2030/

Det borde innebär att chanserna för en facelift 3 för XC90 ökar betydligt.

Har någon hört eller sett något?
Kolla tråden jag länkade lite längre upp. Där är en kanadensisk återförsäljare på det forumet som brukar ha bra koll som berättat lite.

Lynk&Co har ju kommit med en modell med SPA plattformen som har lång räckvidd på batteri + en bensinmotor:
The new Lynk & Co 09 EM-P remains the same as the old model, which is 5042/1977/1780 mm, and the wheelbase is 2984 mm. The new car is still built based on the SPA platform and is equipped with Lynk & Co’s EM-P plug-in hybrid system consisting of a 2.0T engine and three electric motors, with a maximum power of 408 kW and a peak torque of 844 Nm, mated to a 3DHT. The 40.1 kWh ternary lithium battery pack is supplied by CATL, providing a pure electric cruising range of 190 km (CLTC) or 160 km (WLTC). The comprehensive cruising range is 1430 km (CLTC) or 1100 km (WLTC).
https://carnewschina.com/2024/01/17/202 ... 42800-usd/

Men ja det nya batteriet kan vi inte vänta oss på facelift xc90n, inte än ivjf.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10

Detta gäller kanske inte i ditt fall nu, efte[…]

Det kommer bli laddhybrider som vinner racet anser[…]

Snart ihopskruvad nu. Var lite sketchy kanske med […]

Vi som beställt EX90

Handlaren pratade om några väsentliga[…]