Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ShogunX
Finns en del aspekter att ta hänsyn till, men jag gör ett antagande om att det är privatkund på exempelvis Blocket som är målgruppen. Hälften av nypriset och möjligen mer än så mer är en uppskattning. Vad du faktiskt får för dem beror på saker som vilket Michelin Pilot Sport i serien det gäller, när däcken är tillverkade, var i landet du bor, hur benägen du är att få däcken sålda och inte minst om du hittar rätt köpare.
Användarvisningsbild
av ShogunX
Michelin har uppgett att de har en accepterad skillnad på +/- 0,5 mm, vilket gäller flera av deras däcktyper. Fabriksdjup varierar avsiktligt bland deras modeller och även beroende på tillverkningsår men också som tidigare nämnt; beroende på dimension.
av perhall
Det stämmer, kan också variera med dimension så därav intervallet.
De här ser ut att ha 3mm på mätstickan men tittar man på däcken snarare 4 så bör hålla en säsong till
Användarvisningsbild
av lennarte
perhall skrev: tis 31 okt 2023, 21:37 Det stämmer, kan också variera med dimension så därav intervallet.
De här ser ut att ha 3mm på mätstickan men tittar man på däcken snarare 4 så bör hålla en säsong till
Det verkar variera med hastighets index också. Högre index har mindre gummi/mönsterdjup. Detta är en gissning grundad på egen erfarenhet. 1 mm mönsterdjup är en massa gummi på ett typ 245 däck. Högre hastighets index kräver ofta mer cord.

Hej igen, Nämen precis min tanke. Var mest in[…]

Kör igång en tråd för oss me[…]

Xc60 MY23 synliga avgasrör?

Hej. Har en xc60 Polestar 2023 och stör mig[…]

Bra jobbat Xanthopteryx! Nyttig läsning! La d[…]