Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av volvoamatören
GPS:en på min Sensus (T8 MY2022) visar helt plötsligt helt fel. Den har gjort det i flera dagar nu. Ingenting ändras även om bilen står avstängd i flera timmar och sedan sätts på igen. Navigeringen går ju inte att använda så länge det är såhär.

Kan jag göra något själv eller är det verkstad som gäller?
Användarvisningsbild
av Erik Å
Det ska väl visas en satellit-symbol på skärmen när GPS:en har kontakt med satellit?
Inte helt ovanligt att antennen går sönder pga fukt och sen går navigatorn på död räkning. Funkar ett tag (tänkt för tunnlar och parkeringshus) men felet blir allt större med tiden.
av perhall
MY22 - då har du kanske garanti kvar? Om inte konsumentköplagen om det är privatköp, om du haft den sen ny, vill säga.
Användarvisningsbild
av fjohan82
volvoamatören skrev: fre 15 sep 2023, 07:45 Hur bryter jag strömmen?
Lägger av minuspolen på batteriet.
Jag vet dock inte om man behöver göra på annat sätt eller tänka på andra saker på hybriderna.
av PelleTh
Jag hade samma problem för några år sedan. Har en MY 17.
Verkstaden hade en återställnings USB sticka som dom kopplade in. Tror inte jag betalade något för det.
Värt att notera är dock att om du sköter mycket med röststyrningen måste allt läggas in på nytt. Alla dom där fraserna när systemet har för röstigenkänning.

Fåglarna tyckte tydligen att bilen var en br[…]

Den ska sitta över handbromsjusteringsskruven[…]

Har en v70 -11 Den dör under färd n&aum[…]

Vevhusventilation oljeläckage

Hej! Undrar om en igensatt vevhusventilation kan o[…]