Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Borlin
Någon som vet hur man kan stoppa en kartuppdatering, helst utan att behöva uppsöka verkstad? Uppdateringen har stått och tuggat i en månad med beskedet: "Lämna bilen med motorn av för att avsluta uppdateringen"
Vilken karta laddade du ner och hur? Om du laddade ner Skandinavien så prova med att installera hela Europa , så navigationen börjar ladda in något nytt. Man kan även prova en mindre karta som inte blivit installerad tex Finland.
Laddade du ner via simkort eller telefon, om ja prova med att installera via USB
Hade problem med att uppdatera min navi i min v60cc-21 för nån månad sedan. Gjorde via USB och uppdateringen stannade efter några minuter och kartan ”dog”.

Har en kompis som jobbar på volvo-åf så åkte dit och fick låna verkstadens usb-sticka. Uppdateringen gick igenom utan problem :-D

Kom fram till att det måste vara en kass USB-sticka jag hade. Köpte ett PNY på Elgiganten som troligen var kasst. Verkstaden hade ett Verbatim-minne.

Lärdom är att inte köpa billig skit utan ”de bättre” usb-minnena om man skall göra en uppdatering av navigationen framöver :-)
Han tar ej ny karta via usb eller modem så länge den 'hängande' uppdateringen pågår. Någon som vet om det är idé att koppla ur batteriet, alltså göra bilen strömlös en stund?
av III
När jag köpte min v60 -21, lätt begagnad och skulle uppdatera gjorde jag det via bilens modem. Valde av okunskap att uppdatera alla kartorna. Då hände sig modemet. Fick åka till Volvo så de nollade det. Tydligen för mycket med hela Europa för modemet. Efter det uppdaterade jag europakartan via usb. Skandinavien uppdaterar jag via modemet. Det kommer ju uppdateringar lite då och då. Så kör jag hela Europa innan semestern.

Har aldrig haft problem iaf. Tror ägandet &au[…]

Fick patchen idag till min V90 2019. Funkar nu. Vo[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

"Snott från nätet" Elektroni[…]

Bokade förra veckan kunskapsprov efter att lu[…]