Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Fisch
Plötsligt så var bilen helt stendöd så det blev bärgare till verkstaden. Bilen har stått där i en månad, verkstaden har konstaterat att hybridbatteriet är trasigt och ska bytas. Men Volvo kan inte svara på när de kan skicka ett utbytesbatteri då detta är restnoterat.

Bilen är en XC90 T8 med det större batteriet. 18 månader gammal och 4500 mil.

Är det någon fler som råkat ut för samma sak?
Användarvisningsbild
av Fisch
Volvo står för lånebil då detta går på garantin. Jag är mest fascinerad av avsaknaden av robusthet gentemot existerande kunder för att hålla fordonsflottan igång. Det verkar vara viktigare att leverera nytillverkade bilar än att förse after-Sales marknaden med reservdelar. Det retar mig.
av Kermit75
Denna modell byggs i Kina, Svergie lär inte vara någon prioriterad marknad

” Den som i dag beställer en Volvo XC60 T8 Twin Engine laddhybrid får vänta ända till augusti på leverans. Det uppger flera Volvohandlare som BytBil har pratat med.
– Den är otroligt populär och byggs i Kina, därför tar det tid, säger en Volvohandlare till BytBil”
av s6025t
XC60 byggs i Torslanda Sverige leverans i december/januari (absolut inte i Augusti 1-2 Månader!!!!) i Kina byggs XC60 främst för den egna marknaden
Det finns någon årsmodell av XC60 i Sverige som byggdes i Kina för 3-4år sedan pga av exportregler till USA då det vart billigare att skicka Svenskbyggda bilar till USA
Dessutom är det en XC90 som tråden handlar om.
https://www.mestmotor.se/automotorsport ... torslanda/
av LJN
Håller med TS att det är riktigt dåligt av Volvo att hantera reservdelsförjningen med denna ledtid. Ger bara ”Bad-Will” för varumärket Volvo Cars.
Användarvisningsbild
av Fisch
SundanceKid skrev: fre 23 jun 2023, 15:01 Kasst men kan du inte nyttja bilen trots dåligt batteri.

Jag har hört om batteribyte 1 ggr innan och då gällde det Xc60 T8 2020.
Nej, bensinmotorn går tydligen inte att starta om hybridbatteriet är trasigt. Detta är en XC90 T8 2022.
Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Då kör vi denna en helg. IMG_0544.jpe[…]

Hej, har problem med en reservdelsbil jag för[…]

Du bör nog låsa vevaxel och kamaxlar in[…]

What the Fffff. Thanks you Guys, I really apprecia[…]