- sön 28 maj 2023, 11:03
Har någon annan haft problem med vibrationer i ratten i en viss hastighet och över? Jag har skakningar i ratten 118-120 och över det. Jag har haft bilen inne på Nybergs i Jönköping 2 gånger denna vecka utan framgång. Har gjort 3 balanseringar av hjulen bara denna vecka utan framgång. Inget fel på mina bromsskivor heller så inget med bromsarna utan något annat som är fel. Teknikern sa att jag möjligen behövde 4 nya däck för att bli av med problemet. Jag tyckte lät lite konstigt då mina däck har mönsterddjup på 6 mm på alla däck vilket är som nya däck så nya däck ska jag inte behöva köpa anser jag. Får gå på garanti sådana fall. Däcken är ju som nya. Men är det däcken så har bilia I göteborg sålt en bil med odugliga däck och då borde det stå förkostnaden 4 nya däck isåfall. Köper inte en bil för 400k som har skakningar i ratten. Där går gränsen alltså. Vad tycker ni att jag ska göra härnäst? Vad kan vara problemet med bilen. Inga skakningar vid inbromsning utan bara om man kör i jämn hastighet över ca 118 km/h. Väldigt störigt. Har inte kört på någon kant eller trottoar eller liknande eller så. Men kan en hjulinställning göra skillnad?
tacksam för alla svar
tacksam för alla svar