Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MrFreeze
Hej

Hat en V90-19 och bromsbeläggen börjar bli slitna. Finns det hur jag byter bromsbeläggen fram och bak? Har elektrisk handbroms, är det något med den jag behöver tänka?
av Xanthopteryx
Backa bromsen bak med dator eller 12V eller 9V-batteri (dra loss sladdarna vid motorn och anslut på motorn - ena håller drar den ihop, andra backar). När du är klar så lägger du an parkeringsbromsen. Sedan släpper. Sedan lägger an. Sedan släpper så skall den vara kalibrerad igen.
Annars är det som på vilken bil som helst. Bromsar är... bromsar...
av UnleashFusion
MrFreeze skrev: mån 15 maj 2023, 17:46 Hej

Hat en V90-19 och bromsbeläggen börjar bli slitna. Finns det hur jag byter bromsbeläggen fram och bak? Har elektrisk handbroms, är det något med den jag behöver tänka?
av lloyd64
Detta är i USA btw, jag gick för min 40k service idag och de sa till mig att mina rotorer och kuddar kommer att bytas ut. Framsidan är nu 5 mm och baksidan är 4 mm.

Jag känner inte ens att mina bromsar är borta eller att rotorerna är skeva. Hur som helst, jag gillar min återförsäljare men kostnaden för att byta ut dem ser brant ut för mig mobdro kodi .

För de med mer erfarenhet av Volvo XC-serien, hur mycket betalade du för att byta rotor och kuddar? Ska jag gå till en Indy-butik?
Sensorring bak Volvo V40

*Problemet löet* Hade tur som en tokig och hi[…]

Tog några bilder på slangarna för[…]

Nu när ja tänker på så verka[…]

Kan det vara något annat som gör att […]