Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av SR02
Tänkte jämföra och välja en bilförsäkring till en ”19 V90 D4.

Har fått rekommendation att gå till Volvia men tänkte främst kolla vilka ni rullar med och varför.

Dom flesta har liknande priser så vill nu utgå ifrån recensioner. Har googlat men kommer ju bara negativt från alla företag (uppenbarligen då ingen nöjd skriver att dom är nöjda).
Användarvisningsbild
av Hanzon
Jag valde Volvia, dels att Volvo Inclusive billån ger en viss rabatt på försäkringen.
Min erfarenhet av Volvia är bra, har haft några försäkringsärenden på tidigare Volvobilar och det har alltid fungerat bra.
Användarvisningsbild
av sewen
Har också Volvia men har inte lånat hos Volvo så ingen rabatt.
Har haft nåt skadeärende (vagnskada) och inget problem även om de kontaktade mig för att få kompletterande bilder skickade till sig.
Vill minnas att jag gjorde en jämförelse med flera andra och att det inte skilde så mycket i pris. På vår gamla Volvo hade vi Folksam och de var inte heller några problem.
En stor fördel med Volvia är att man kan förlänga maskinskadeförsäkringen till 20 000 mil / 10 år. Men det är väl kanske inget som du har nytta av redan nu.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Har Volvoa men haft Länsförsäkringar. Tycker de fungerar precis lika bra, även vid skada men Volvia hade bättre maskinskada så därav valdes de samtidigt så är det väl lite mer samlat vilket kan göra att det går ännu liiite smidigare kanske
Användarvisningsbild
av bem
Har haft Volvia i alla år jag kört Volvo (sen 1979). Funkat bra. Har inte haft så mycket med dem att göra, mest vid skada på frontrutan, stenskott, och försäkringen behövt tas i anspråk, glasskada.
Användarvisningsbild
av fjohan82
Har för visso ingen bil i denna forumdelen, men till min V60 MY17 har jag Volvia mest pga. maskinskadan på 10 år/20000 mil.
Tycker Volvia sköter sig bra, inga konstigheter såhär långt.
Har haft Volvia i 12år, prismässigt snarlika med dom flesta andra bilförsäkringar men eftersom jag alltid haft bra bemötande från Volvia har jag stannat kvar hos dom. samt fått bra premie varje år när man ringt in och pratat med kundtjänsten. Finns säkert andra bilförsäkringar som är billigare men då gäller det att villkoren är bra annars förlorar du mer när behovet kommer till. Har hjälpt min faster&farbror som har trygg-hansa och där har det fungerat för dom
Volvo 945 STARTAR EJ

På dom sista modellerna är där et[…]

powershift lager ingående drivaxel

hör malande ljud och tror ej är hjullage[…]

Cigg-uttag maxström?

Förhoppningsvis går säkringen inna[…]

Som TS vill jag påpeka att jag inte frå[…]