Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hejsan.

Tror jag behöver byta batteri i min -18 V90 då den gnäller på lågt batteri när man ska köra dieselvärmaren samt att start/stop aldrig har fungerat trots långkörningar.

Kan man likt V70 återställa BMS själv eller är det verkstaden endast som kan återställa BMS?
Jag hittade inget sätt att själv återställa BMS när jag byte batteri på min XC90 -17 för några veckor sedan. Den iCarsoft CR Pro jag har kunde inte göra det, och jag har inte sett något manuellt sett som fungerar för SPA. Det kanske finns, men jag har inte hittat det.

Det finns felkodsläsare som kan återställa BMS även på SPA, men kontrollera noga att den har den funktionalitet du vill ha innan köp.

Det slutade med att jag åkte in på Volvo Car Retail och lät dem nollställa BMS. Det kostade 450:-, vilket var billigare än de 3700:- som ett komplett byte skulle kosta. Jag valde också ett 95 Ah batteri istället för det 80 Ah som satt i bilen. Mitt batteri höll i cirka 6 år, vilket jag tycker är OK.
Malmstroem skrev:Jag hittade inget sätt att själv återställa BMS när jag byte batteri på min XC90 -17 för några veckor sedan. Den iCarsoft CR Pro jag har kunde inte göra det, och jag har inte sett något manuellt sett som fungerar för SPA. Det kanske finns, men jag har inte hittat det.

Det finns felkodsläsare som kan återställa BMS även på SPA, men kontrollera noga att den har den funktionalitet du vill ha innan köp.

Det slutade med att jag åkte in på Volvo Car Retail och lät dem nollställa BMS. Det kostade 450:-, vilket var billigare än de 3700:- som ett komplett byte skulle kosta. Jag valde också ett 95 Ah batteri istället för det 80 Ah som satt i bilen. Mitt batteri höll i cirka 6 år, vilket jag tycker är OK.
Vilket batteri satte du i?
Var köpte du det?
Passade det större bara rakt av?

Hade inget sådant verktyg. Går att m[…]

Fel centerhögtalare?

Någon som kan bekräfta om det bara &[…]

Går fläkten/fläktarna som dom ska?

Byta a/c-kompressor själv?

Om jag tänker rätt är det 2-liters […]