Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hejs,

Har två morgnar i rad kommit ut till en bil där värmaren är igång men inget skall ha triggat detta. Timers är inaktiva och jag har inte startat den manuellt. Någon annan som råkat ut för samma fenomen ?
Bilen har Senussystemet.
Låter ju väldigt märkligt. Du är säker på det där med att ingen timer är påslagen? Jag har varit med om att värmaren slagit på då jag hade lyckats sätta på en tid i timern utan att jag märkte det.
Det är mest troligt något med någon VoC server. Efter förra veckans händelse tog jag bort min timer-tidpunkter och då startade inte värmaren av sig själv. Igår lade jag till en tidpunkt för morgon men inaktiverade den. Gissa vad som hände….
Så något med att någon server som inte kan tolka inaktiv timer är det.
Det startades en tråd i V60 forumet för en vecka sedan om samma fenomen. Fick svar från Volvo support att jag skulle av-och ominstallera appen och radera ev timertider i bilen. Sedan sätta en timertid och inaktivera denna och efter detta kolla om det händer igen.
Innan svaret från Volvo provade jag med att ta bort timertider från appen och då fick jag inga starter . Igår la jag dit en ny tid som jag inaktiverade men värmaren startade ändå.
Får återkomma med resultat efter ominstallation av appen

Parkslide är undantaget kravet på utrot[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

På dom sista modellerna är där et[…]

powershift lager ingående drivaxel

hör malande ljud och tror ej är hjullage[…]

Cigg-uttag maxström?

Förhoppningsvis går säkringen inna[…]