Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Danielgbg
Jag funderar på att köpa ut min V90 som Jag haft som leasingbil under 26 måneder, rullat snart 5000 mil och har gått bra sedan den var ny. Jag har varit van vid problemfri leasing i drygt sex år så kollar nu efter lite trygghet i ett service och reparationsavtal som verkar gå att teckna. Någon som vet vad det kostar? Bilen, en V90-2020
Tja, rör sig nog kring 400-700 kan jag gissa. Är det reparationsavtal så lägg på lite. Det är verkligen så svårt att veta.
Ingår bromsvätska? Ingår delar? Bara service? Ingår hyrbil? 1 år? 2 år? 3 år?...?

Enklast är att e-posta verkstäder och uppge regnummer, antal mil, och be om offert på serviceavtal och reparationsavtal, om det finns.
Är det så pass? Jag tänker att man kan ju fråga. Att bromsar ingår till exempel är ju inte något som rent krasst är beroende av hur långt bilen har gått utan snarare tiden sedan sist man bytte bromsar.
Användarvisningsbild
av sewen
Har serviceavtal på V90 cc 2020. 480kr/månad jag för ett avtal i tre år och max körsträcka 1500 mil. Bilen var nyservad när jag tecknade det och avtalet omfattar tre servicetillfällen (Basservice inklusive byte av luftfilter och tändstift, Underhållservice, Basservice.
Ville ha volvohandlaren (Bilia) som ligger 1km bort så kollade inga andra. Dom följer bilens serviceplan men garanterar minst 10% rabatt jämfört med att betala samma service när den väl utförs.
Men det kan ju så klart tillkoma kostnad för byte av bromsar, torkarblad, olja haldex, polering eller nåt annat extra om man väljar att göra det i samband med service.

Beror ju lite på vilka däck det handla[…]

..Kolen är lite olika i längd. Den kor[…]

Jag har i alla fall sett åtskilliga laddpla[…]

Vilken ratt är detta??

Jag köpte för ca 6 månader sen e[…]