Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har vid några tillfällen efter att mjukvaran i bilen uppdaterats, i min Google-bil, märkt att ljudet i Spotify har blivit dåligt (allmänt "burkigt"). Första gången det hände trodde jag att jag mindes fel hur ljudet i bilen var tidigare, men jag bara på ren chans avistallera Spotify appen i bilens appar och installera den senaste versionen av Spotify. Vipps efter nyinstallationen och jag loggat in i Spotify var det fina ljudet tillbaka (jag har Harman Kardon ljudsystem in min V90 MY22). Sen tuffa jag på tills nästa mjukvaruuppdatering och det blev samma visa efter det, ljudet i Spotify uselt. Jag har kört så ett tag (jag lyssnar inte så jättemycket på musik i bilen) och tänkte jag skulle vid tillfälle testa ta bort Spotify appen återigen och installera senaste igen såsom sist. Det gjorde jag igår och vad tror ni blev resultatet?
Jo nu är det fina ljudet tillbaka (jag har i bilens Spotify inställt ljudkvalitet på högsta kvalitet, inte automatisk).
Om ni tycker ljudet i Spotify är dåligt så kan Ni prova att göra som jag gjort så får ni nog bra ljud igen. Jag kan bara uttala mig om min bil som har Google Infotainment men kan ju vara så att andra bilar med Google infotainment har samma strul med ljudkvaliten i Spotify efter en uppdatering av bilens mjukvara. Det är inte helt självklart man märker det men när man väl fått Spotify ominstallerad så märker man att ljudet är mycket bättre, som det ska vara.
Men kolla först att du har inloggningsuppgifterna klara för Spotify innan du skrider till verket, för efter att du installerat Spotify appen i bilen igen behöver du logga in i Spotify.
230fk går snålt

Nej nej jag bara visade vad jag menade med fullga[…]

Har precis beställt en likadan av en lokal el[…]

Bilen ryker från motorn

Hej. Skulle starta bilen nu vid lunch och så[…]

Lyftare 2,4, B5244S4

Jag kollat upp en del. Original så tar Volvo[…]