Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Pellix
Ja som rubriken säger…kan vi vänta oss nån ”XC90 Classic” till bra pris nu när EX90 kommer?
av Lockis
Nope, man tänkte väl behålla den nuvarande xc90 nått är till? Eller har man tänkt om även här så den nya inte ska vara enbart el?
Användarvisningsbild
av fjohan82
Den senaste som utgick ur sortimentet (V40 MY19?) blev aldrig Classic, så man kan väl fundera på om det konceptet är nedlagt...?
av Lockis
fjohan82 skrev:Den senaste som utgick ur sortimentet (V40 MY19?) blev aldrig Classic, så man kan väl fundera på om det konceptet är nedlagt...?
Tycker fortfarande man var dumma som slutade med V40...
Hade kunnat slänga upp rätt mycket pengar för en laddbar V40 (Nej, XC40 är inte en V40. Hur man lyckas få mindre plats i en SUV vet jag inte).
Användarvisningsbild
av svergie2
Lockis skrev:
fjohan82 skrev:Den senaste som utgick ur sortimentet (V40 MY19?) blev aldrig Classic, så man kan väl fundera på om det konceptet är nedlagt...?
Hade kunnat slänga upp rätt mycket pengar för en laddbar V40 (Nej, XC40 är inte en V40. Hur man lyckas få mindre plats i en SUV vet jag inte).
Håller med. Har kikat på golf gte istället men är inte helt såld på Volkswagen-gruppen överlag. Korta (dyra) serviceintervaller och hyfsat dyr att försäkra.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Malmstroem
Den XC90 Ultimate Dark Edition som säljs nu är rätt nära en klassisk "Classic". Den är rätt komplett när det gäller utrustning.

Om det blir någon utrustningsvariant som verkligen heter "Classic" igen återstår att se.
av Lockis
svergie2 skrev:
Lockis skrev:
Håller med. Har kikat på golf gte istället men är inte helt såld på Volkswagen-gruppen överlag. Korta (dyra) serviceintervaller och hyfsat dyr att försäkra.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Den lilla Golf GTE är skitkul att köra, hade nog kunnat tänka mig en sådan som 2:a bil i framtiden :-D
av least
Att döpa en variant av bil till Classic är detsamma som att säga att det är sista årsmodellen som kommer att säljas, och det vill man inte då XC90 kommer att säljas parallellt med nya EX90.
"Embla" var tänkt att lanseras som både el och hybrid, men blev endast el till slut. Därför behövs XC90 ett tag till.
av perhall
Flera tillverkare har ju börjat med såna Ultimate editions (BMW, Porsche...) på gamla.modeller. Blir nog det istället för Classic...
av least
Eller så gör man som Tesla som inte ens har årsmodeller, utan låter allt flyta.
Då kan man sälja samma modell med annan utrustning hela tiden.
DennisCA's Volvo 850 -97

Okej, har tagit bort vänsterskärmen nu o[…]

Problem med trafikinformation RTTI

Jaså minsann. Min bil uppdaterade själv[…]

Service Subaru XV

Subarun har funkat som förut sedan jag var p&[…]

Hade varit koppling så hade det släppt […]