Moderator: Moderatorer
hiff skrev:Hej,Jag vill minnas att jag läst att man pausade OTA pga bekymer. Men man kanske släppt detta igen.
Brukar ta nån vecka eller två från att de annonserar en ny version tills den dyker upp via OTA i bilen är min erfarenhet. Själv sitter jag kvar med v2.2 (v2.3 hann jag aldrig ta hem innan Volvo plockade bort den som OTA).
Vad jag läst mig till här och på andra forum är att 2.4 ska komma som OTA och inte kräva verkstadsbesök. Intressant att supporten säger annorlunda.
Trevlig helg!
limerose1891 skrev: ↑fre 28 okt 2022, 19:12 Fick varken 2.3 eller fått 2.4 än trots automatisk nerladdning påslagen :)Jag stängde av OTA i min V90 jag, när jag fick reda på att bilar inte startade efter mjukvara 2.2. I samband med första service på min bil installera min Volvoverkstad via VIDA mjukvara version 2.3. Bilen funkar med den så jag ligger kvar på den tills jag får anledning åka till verkstad, kanske först vid nästa service. Jag är för övrigt lite trött på alla uppdateringar som installerats under 1 år jag haft bilen, version 2.4 är 9:e uppdateringen till min bil.
Vill koppla in högtalare under gallret p&arin[…]