Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MarkusB
Kändes lite kärv sista gången jag stängde och sedan dess är den omöjlig att få upp med normala metoder. Någon fler drabbad som hittat lösning? Går den öppna/demontera från hjulhuset?
V90T8-19
av SundanceKid
Jag hade samma på min V90 T8 2020.
Jag fick allt bytt på garanti när bilen va 1 år och hade gått 500 mil.
De bytte hela laddintaget inkl lucka.
Sen funkade den kanon till bilen såldes när den va 2 år.
av Xanthopteryx
Under tre år? Konsumentköplagen. Över tre år? Prova goodwill. Annars, försäkring, eller hempula. Finns säkert fler som kan bidra med info på internet om hur man byter.
av perhall
MarkusB skrev:Knappen är bara till bensinluckan,

Blir spännande att hitta lösning utan garanti...
Inte den knappen, utan den i förardörren som man låser upp med. Första gången min laddlucka inte gick att få upp var de tvungna att bärga bilen. Andra gången kom nån på Volvo Assistans på att man kan låsa upp med den knappen så funkade på min åtminstone
av perhall
Ja, det stämmer, det går alltid att få i den, jag tänkte när själva laddkabeln fastnat i bilen. Men jag förstod också att lösningen alltid funkar, oavsett om kabeln inte går att lossa eller om luckan inte går upp.
Användarvisningsbild
av fjohan82
Perra83 skrev: sön 04 sep 2022, 21:29 Men laddluckan är väl inte låst, eller? På min T8 -22 är laddluckan alltid upplåst.
Jo, på MY19 är den låst under färd:
.
Laddlucka MY19.JPG
Laddlucka MY19.JPG (59.6 KiB) Visad 1439 gånger
Volvo 945 STARTAR EJ

På dom sista modellerna är där et[…]

powershift lager ingående drivaxel

hör malande ljud och tror ej är hjullage[…]

Cigg-uttag maxström?

Förhoppningsvis går säkringen inna[…]

Som TS vill jag påpeka att jag inte frå[…]