Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av mikkiz
Hej!

Nån som har erfarenhet av vparts belägg till v90
Ska vara av märket a.b.s
Är dessa ok tro?
Användarvisningsbild
av Micce1980
@mikkiz, Säkert helt ok, men hade jämfört med Trodo.se och kollat även Ate, Zimmerman med flera
Användarvisningsbild
av mikkiz
Jo har kollat på ate, billigare på skruvat. Gäller bara få rätt belägg. Får upp flera olika på mitt reg nr..
Användarvisningsbild
av Micce1980
@mikkiz, Vill minnas att Trodo jämförde så att jag beställt rätt. Det gör säkert Vparts med och kanske Skruvat med om man frågar(?)
Användarvisningsbild
av Erik Å
Jag köpte a.b.s. bromok från trodo. (V70 mk 1) Jo de är väl helt okej men det är kina-grejer även om a.b.s. egentligen håller till i Nederländerna och verkar ha egen tillverkning där https://www.abs-bv.com/
Nästa gång tänker jag köpa TRW bromsbelägg, har åkt på Bosch hittills men är lite bränd just nu :-) Köper bara belägg av kända fabrikat numera..
Användarvisningsbild
av Micce1980
Ja TRW gör ju bland annat elmotorn till handbromsen för våra bilar :-)
Användarvisningsbild
av mikkiz
Får endast upp en modell på ATE beläggen på mekonomen, borde ju vara de som passar.
De kostar dock ca 500kr mer än på skruvat å trodo. Så får bli beställning från nån av dessa 2.
ATE har alltid funkat bra för mig.
Volvo org kostar nästan 1600kr för frambelägg. Rätt mycket.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Ja allt som rör bromsar är Volvo ÅF ruskigt överprisade på tyvärr :-(

mikkiz skrev: fre 10 jun 2022, 20:20 Får endast upp en modell på ATE beläggen på mekonomen, borde ju vara de som passar.
De kostar dock ca 500kr mer än på skruvat å trodo. Så får bli beställning från nån av dessa 2.
ATE har alltid funkat bra för mig.
Volvo org kostar nästan 1600kr för frambelägg. Rätt mycket.
Användarvisningsbild
av mikkiz
Verkar så ja!

Motorn till Elektriska handbromsen är inga konstigheter?
Bara ta loss å skruva manuellt på kolven? Å sen bara sätta ihop allt och den justerar sig själv sen?
av least
Backa motorn antingen med avsett diagnosverktyg, eller mata med 9-12 volt direkt på de två kontakterna som finns på motorn.

Som sagt var -- vi lever alla i vår egen lil[…]

Om den är väldigt sönderrostad, kan[…]

Om fabriken inte fungerade med Northvolt som ä[…]

Har nu under några laddningar märkt att[…]