Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av V9097
Ska ta ut en V90 T6 Core som tjänstebil. Beställde Platinum grey, men har även funderat på Denim. Vad säger församlignen? Vilken är den snyggare av dessa två färger?
Användarvisningsbild
av sewen
Svårt val!
Jag själv har en grå (pine grey) v90 CC. Gillar de mörka men ändå lite varmare gråa kulörerna och tycker platinum och pine är rätt lika i sitt uttryck. MEN, min mamma har en xc60 inscription i denim. Passar väldigt bra när man har mycket krom.
av Keiser
Har själv en denim V90, riktigt snygg när solen skiner men kanske lite "platt" när solen skyms (mycket moln). Passar väldigt bra med krom som nämnts innan. Jag gillar dock blåa färger så jag hade gjort om valet. :)
av Lockis
Jag är en sucker för blått.

Visserligen V60, men mitt val stod mellan Fuision Red och Denim Blue. (Blev ingen av dem. Tydligen har jag dålig smak... :-D )
Användarvisningsbild
av bem
Svårt. Men grått är grått och det är väl kanske ingen uppiggande färg i alla fall, även om den färgen är praktisk på så sätt att smuts syns i regel lite mindre på den. Jag har aldrig haft en grå Volvo (och jag har haft rätt många vid det här laget) och har aldrig ens tänkt grått när färgval varit aktuellt när ny bil behövts. Dock har jag nästan alltid valt metallic. Denim Blue tycker jag är finare att se på än Platinum Grey.
Själv kör jag lite ljusare bilar sen ganska många år tillbaka. Sandfärgade (metallic) har det blivit.
På den V90 MY22 jag kör nu är det Pebble Grey (som inte har nåt med grått att göra utan mer åt lite mörkare sandfärgad). Till MY23 försvann Pebble Grey och istället finns en Bright Dusk (men den tycker jag är lite för ljusaktig om man vill ha åt sandfärgade hållet).
Skulle jag beställa en V90 idag (MY23) och välja nån av de färger Volvo erbjuder på V90 idag kanske jag skulle valt en Crystal White med pärlemoreffekt. Har alltid tyckt pärlemoreffekt verkat spännande men aldrig vågat mig på det. Några tusenlappar dyrare än de andra metallicfärgerna dock. Du kanske får ta en omröstning hemmavid innan du ev. ändrar till annan färg på bilen?
Platinum Grey är absolut inte minsta ful enligt min mening men kanske Denim Blue är ett strå snyggare enligt min smak.
Senast redigerad av 1 bem, redigerad totalt 0 gånger.
av SundanceKid
Jag har haft massa färger på V90 och är mest nöjd med grått dvs saville grey. Kommer även ha Saville grey på min nya Xc90 T8 R-design Pro som dyker upp om typ en månad. Kräver sina tvättar men är snygg om man tvättar ofta. Allt syns tyvärr på den.

Skickat från min DN2103 via Tapatalk

Användarvisningsbild
av V9097
Tyvärr finns inte electric silver kvar, men håller med om att det är en mycket snygg färg.

Tack för er input, vi får se vad det blir i slutänden, har inte bestämt mig ännu. Men som flera har skrivit, Denim passar väldigt bra ihop med krom.

Jag äger två båtar, båda s[…]

Var det inte stängt? Skärmavbild 2025-06[…]

Byt Batteri ! Batteriet är helt nytt Jag s[…]

Fick hem en ny kabelsats från vparts men nu […]