- lör 09 apr 2022, 21:41
Hej,
Behöver en bil som kan dra tungt och får plats med en Grand danois i baklucka.
Jag har nu en mitsubishi outlander 2016 som jag är nöjd med men nu behöver jag en bil som klarar att dra minst 2500kg.
Har kollat på Landrover Discovery sport men så råkade jag visa frugan en XC90 2016 och då var det kört.
Jag har kört Saab och aldrig ägt en volvo men måste säga att xc90:n är riktigt fin.
Inte för dyr skatt, skaplig bränsleförbrukning, gott om plats för hunden och så får den dra 2700kg.
Sen tycker frun att sätena var bra,att man kunde förlänga sittdynan fram.
Så bilen är egentligen perfekt. Enda skulle väl vara priset. Aningen dyra kanske.
Men ni som har en XC90, är ni nöjda med dom.
Vad har ni för bränsleförbrukning om ni kör landsväg och gärna även med tyngre husvagnar.
Finns en hel del runt 300.000:- men flesta har gått typ 18000mil eller mer.
Hur är motorerna? D4 och D5 då främst.
Är det bra overall kvalite?
Kom med input
Mvh
Jimmy
Behöver en bil som kan dra tungt och får plats med en Grand danois i baklucka.
Jag har nu en mitsubishi outlander 2016 som jag är nöjd med men nu behöver jag en bil som klarar att dra minst 2500kg.
Har kollat på Landrover Discovery sport men så råkade jag visa frugan en XC90 2016 och då var det kört.
Jag har kört Saab och aldrig ägt en volvo men måste säga att xc90:n är riktigt fin.
Inte för dyr skatt, skaplig bränsleförbrukning, gott om plats för hunden och så får den dra 2700kg.
Sen tycker frun att sätena var bra,att man kunde förlänga sittdynan fram.
Så bilen är egentligen perfekt. Enda skulle väl vara priset. Aningen dyra kanske.
Men ni som har en XC90, är ni nöjda med dom.
Vad har ni för bränsleförbrukning om ni kör landsväg och gärna även med tyngre husvagnar.
Finns en hel del runt 300.000:- men flesta har gått typ 18000mil eller mer.
Hur är motorerna? D4 och D5 då främst.
Är det bra overall kvalite?
Kom med input

Mvh
Jimmy