Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Oljebolaget
Hur är skärmbreddarna monterade på V90 CC? Hade en XC70 -15 tidigare där skärmbreddarna började lossna i kanterna och detta berodde uppenbarligen på dåligt klister och avfettning vid tvätt.

Är detta fenomenet löst på V90 CC eller måste man fortfarande vara extra försiktig med avfettningen?
Oljebolaget skrev: tor 17 mar 2022, 11:29 Hur är skärmbreddarna monterade på V90 CC? Hade en XC70 -15 tidigare där skärmbreddarna började lossna i kanterna och detta berodde uppenbarligen på dåligt klister och avfettning vid tvätt.

Är detta fenomenet löst på V90 CC eller måste man fortfarande vara extra försiktig med avfettningen?
det ser ut som det sitter på clips : https://www.bildelsbasen.se/se-sv/Volvo ... -39847729/
UnleashFusion skrev: tor 17 mar 2022, 12:04
Oljebolaget skrev: tor 17 mar 2022, 11:29 Hur är skärmbreddarna monterade på V90 CC? Hade en XC70 -15 tidigare där skärmbreddarna började lossna i kanterna och detta berodde uppenbarligen på dåligt klister och avfettning vid tvätt.

det ser ut som det sitter på clips : https://www.bildelsbasen.se/se-sv/Volvo ... -39847729/
Okej så det verkar inte vara något klister längre? Är det någon annan på forumet som har haft problem med att skärmbreddarna sitter löst precis som på XC70?
Användarvisningsbild
av Paglar
Jag hade en V90 CC ett tag i väntan på min T8.
Där var ena skärmbreddaren fram lite lös med en rejäl glipa mot skärmen. Mekanikern som inspekterade bilen när jag lämnade tillbaka den menade att det var vanligt förekommande.
Något hade gått sönder på min 2017 så det var en glipa mellan skärmbreddare misstänker ett clips eller liknande, fixades vid service! Att säga att skärmbreddaren var lös skulle vara att överdriva......
troubleshooter skrev: ons 23 mar 2022, 20:33 Något hade gått sönder på min 2017 så det var en glipa mellan skärmbreddare misstänker ett clips eller liknande, fixades vid service! Att säga att skärmbreddaren var lös skulle vara att överdriva......
Så det verkar enbart sitta med clips numera. På XC70 satt det i någon form av combination med clips och dåligt klister.
740 som krånglar

Finns inga luftläckor Avgassystem är t&a[…]

Koppla nya kablarna i dosan som dom gamla sitter

Tjosan! Gammal tråd med aktuellt problem. […]

Ja, elbil är inte för alla. Vissa ser […]