Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Stallwarning
Hej,
Jag har problem med att få ytre dörrhantaget tillbaka(fram höger) , skulle nån ha tips till detta(video, bilder etc) :bored:
av Stallwarning
Hej,
Nej, jag plockade hela handtaget bort från dörren. Och nu har jag problem med att få den fast igen. Den låser sig inte,utan den blir löst hängande.
Användarvisningsbild
av HitTheRoadJack
Antar du lossade på handtaget genom att skruva på torx skruven. Jag har själv bytt mina handtag varvid ett var lite problematiskt att få tillbaka. Följde du denna anvisning?
IMG_1606.jpg
IMG_1606.jpg (72.6 KiB) Visad 1267 gånger
av Stallwarning
Hej,
Ungefär så där gjorde jag, räkna nog inte hur många gånger ja skruvade på torxen. Smidigt kom den låss men käns omöjligt att få bakre delen att låsa sig i mekanismen.
av least
Prova att stänga dörren, fönstret nere och öppna dörren inifrån.
Då kanske mekanismen hamnar i korrekt läge.
Användarvisningsbild
av HitTheRoadJack
Det jag gjorde var att lossa ett annat handtag för att närmare studera hur det ska se ut i monteringsläge. Har för mig när du skruvar upp torxen så lyfter det handtagshållaren. När det strulade för mig så hängde inte hållaren med i skruvandet. Tillslut fick jag igång funktionen , minns tyvärr inte hur men det går. Låsa o låsa upp är ju värt att prova.
av Stallwarning
Hej,
Fick hantaget att fungera, hantagshållaren låste inte öppnar funktionen på service ställningen. Med en krok höll jag den på plats o skruvade på torxen så fick jag den o hållas. Avot :-)
Regn på keramiskt sprayeax

Även om effekten som spraylackskydd ger ä[…]

Blöddrande Motor

Hejsan! Körde nyligen min husvagn för l[…]

Svarar mig själv efter lite googlande…[…]

Ett nytt batteri borde ju inte laddar ur på[…]