Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Halloj I stugan märkte häromdagen att min xc90 börja brumma vid stillastående med d-läget i försvinner så fort du ger gas.lägger ja i neutral park eller backen har ja inte detta ljud

Bilen går bra och växlar som den ska va fasiken kan de va.
Senast redigerad av 1 Lövet, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: tänk på att skriva en beskrivande rubrik
Jag har en S60 D4 VEA 2017 med automatlåda och jag kan framkalla något liknande. När man startar bilen så har man ju foten på bromsen, om man då lyfter lite på foten så att bilen fortfarande står still men lådan börjar driva, så "brummar" det lite mer. Om du stannar vid ett rödljus, håller ner bromsen ordentligt, så släpper drivningen efter en liten stund. Om man då lättar på bromsen en aning, bilen står fortfarande still men lådan börjar driva och den börjar "brumma". Är det något sådant du hör? Brummandet försvinner i N och P för då driver inte lådan.
Det är ju svårt att avgöra om det låter mer än min men i D-läget så vill ju lådan driva bilen framåt och då blir det ett annat ljud men något liknande har jag.
Jag anser inte det vara något fel på min utan ett normalt beteende.

Kan vara vattenpumpen som håller på at[…]

Min v60 D4 2016 dog från ingenstans i helgen[…]

Jag delar din åsikt till fullo. Hade jag var[…]

Snowcap volvo 240

Haha! Snyggt :-D :-D