Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bem
KolleoAda skrev: fre 10 dec 2021, 10:47 Har volvo stängt tjänsten "Min volvo" helt?
Tycker det är synd.
De flyttar den till Volvo Cars appen:
https://www.volvocarretail.se/om-oss/ny ... stangs-ner

Jag har senaste Volvo Cars appen version 5.8.0 men inte hittar jag motsvarande Min Volvo där. Jag kan logga in och hantera mitt Volvo ID under "Hantera konto" i appen och jag kan se kontouppgifterna och "Dina resurser" dvs min V90 och dess VINnr samt Integritetsinställningar och att jag har Volvo On Call abonnemang.

Man undrar lite varför man plockar bort Min Volvo innan man kan se samma saker i appen?
Kan Ni andra se det ni såg i "Min Volvo" i appen?

/Bo
Användarvisningsbild
av fjohan82
Till min V60 saknar jag, vad hette det, verkstadsjournalen? Där man såg alla verkstadsbesök...
Det tyckte jag var bra, men kan inte se att det finns i appen.
av Henkan
Appen Volvo Manual har de slutat uppdatera också så den försvinner väl snart. De hänvisar även där till Volvo Cars-appen. Man kan titta i sin egen brux men inte ladda ner någon annan modells förutom som PDF men då är den ju oöverskådlig i mobilen, som de vill flytta allt till.
Användarvisningsbild
av bem
Henkan skrev: fre 10 dec 2021, 12:16 Appen Volvo Manual har de slutat uppdatera också så den försvinner väl snart. De hänvisar även där till Volvo Cars-appen. Man kan titta i sin egen brux men inte ladda ner någon annan modells förutom som PDF men då är den ju oöverskådlig i mobilen, som de vill flytta allt till.
Har du kollat manualen i Volvo Cars appen? En sök rad...
Det gäller veta vad man söker efter. Fritextsök.
Varför kan de inte ha innehållsförteckning? Och varför skall man inte kunna kolla i andra Volvobilar via Volvo Cars appen som man kunde med Volvo Manual appen? Nån som tycker det blev bättre nu än tidigare?

/Bo
av KolleoAda
En kort stund tidigare i veckan såg appen helt annorlunda ut. Fler flikar/val mm. Tyvärr tog jag ingen skärmdump. Växlade mellan någon annan app och tillbaka. (Jag trodde jag var på hemsidan, så jag försökte växla till appen) Då såg det som vanligt igen.
Detta förklarar ju saken. Det är nog en större ändring i pipelinen helt enkelt.

Brukar det inte finnas möjlighet i dagens el[…]

Pilot Assist - finns det olika?

Min 2019 lägger av i 140 km/h, tror jag det &[…]

Carplay trådlöst?

Jag har själv sökt svar och lösning[…]

Fel troligen löst. ABS-sensor (VF) krån[…]