Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av morfarginko
Vågar man hoppas på en sådan? är det inte lite "tradition" att sälja sånna när en modell går ut? Fast de kanske inte ser den som utgående? Bara helt ny?
Användarvisningsbild
av Micce1980
@morfarginko, Den förra fanns väl mellan 2002 och 2014 så 2028 eller så då? ;-) Men jag tror absolut det kommer med classic-emblemet så småningom och förhoppningsvis med ett trevligt paketerbjudande
av Lockis
MY23 kan bli sista xc90 på nuvarande plattform. Tanken är väl att den ska byggas på ny plattform snart? Så kanske MY23 late blir classic? Om man nu går den vägen.
Användarvisningsbild
av Ilduce77
Det sägs att Nuvarande xc90 ska finnas parallellt med nya, ett tag till..
Nya ryktas heta Embla.. Då Volvo ska göra om sina namn..
Användarvisningsbild
av poseidon
Ilduce77 skrev:Det sägs att Nuvarande xc90 ska finnas parallellt med nya, ett tag till..
Ja, det är nog för tidigt att helt gå över till ren Elbil på vissa marknader. Folk tror att hela världen är som Täby eller Södermalm.
av Lockis
poseidon skrev:
Ilduce77 skrev:Det sägs att Nuvarande xc90 ska finnas parallellt med nya, ett tag till..
Ja, det är nog för tidigt att helt gå över till ren Elbil på vissa marknader. Folk tror att hela världen är som Täby eller Södermalm.
Nu bor jag i varken täby eller på södermalm. Så man kan ju undra vem som har förutfattade meningar egentligen i denna tråden.

Hurvida man kommer köra paralellt med Xc90 och den EL-Drivna har jag ingen teori. Jag skulle väl tro att det är möjligt då det pratas om att den eldrivna versionen ska tillverkas i USA, så man kommer kunna producera nuvarande i Göteborg fortfarande.
Användarvisningsbild
av fjohan82
Frågan är om det blir Classic...
V40 blev aldrig Classic, det är väl den som senast slutade att tillverkas som MY19?
av Lockis
fjohan82 skrev:Frågan är om det blir Classic...
V40 blev aldrig Classic, det är väl den som senast slutade att tillverkas som MY19?
Japp! Jag skulle faktiskt gissa nej. Speciellt om man nu börjar tillverka ersättaren till XC90 parallellt. Tidigare har väl Classic gått ut på att banta ner antalet valmöjligheter baserat på vad man har för material kvar? Idag när bilarna är så "tekniska" och modellernas funktioner liknar varandra så tror jag inte man kommer ha ett behov av att sälja av viss utrustning innan man fasar ut modellen helt. XC90 lär vara den första bilen som blir ersatt fullt ut av en elektrisk motsvarighet.
Bakaxelutväxling V70II

Aha! visst ja..den... :-D

V50 1.6 2010 diesel - startar inte

Hej! Jag har en V50 1.6 diesel från 2010 so[…]

Radio pausad

I landsproblem men varje gång jag kör i[…]

Multirem & glykolfråga

En fråga till, vart finns de avtappning f&ou[…]