Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Vid körning idag på landsväg i 80km/h i en längre uppförsbacke får jag felmeddelande om Reducerad motoreffekt och en sköldpadda, försvinner dock ganska omedelbart. Har tyckt ett tag att bilen går lite trögt och inte samma stuns som vanligt (XC90 D5 MY16), kan vara inbillning. Nu på kvällen körde jag samma uppförsbacke igen och tänkte att jag ska gasa på för att se....Fick då istället en orange motorblockslampa (Avgasreningen??) som tändes :x Idéer? Får väl givetvis åka till servicekillen på Volvo, men det brukar vara bra om man har lite input med sig ;)
Någon som varit med om liknande/samma??
:-o
Hej,
Har samma bil och årsmodell som dig och när jag fick upp varningen om reducerad motoreffekt och sköldpaddan, så var det en grov gummislang till insuget som hade spruckit.
Kan säkert bero på tusentals olika saker, men det var det som hände mig i alla fall.
Var förbi serviceteknikern imorse och pratade med honom. Hade tid först imorgon men deras första tanke utan att ha kollat koderna var läckande slang eller ngn annat läckage även fast man tydligen bytt ngn insugsslang tidigare enligt ngn garantiåtgärd

Jag får väl se imorgon vad det är…. :-D
B30a i en 740?

hur fasligt är det med regg efteråt? […]

Carplay trådlöst?

"2025 XC60 hade trådlös CarPlay&qu[…]

740 som krånglar

Om den går korrekt från start (kall) s[…]

Diameter bränsleslang S70

Hej! S70 98’a, 2.5SE. När jag bytte br&[…]