Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har bytt säkringar till släpkontakten nr 11 och 18, men ingen skillnad, mcase säkringarna var svårare se ifall dom hade rykit jämfört med vanliga säkringar, men de kanske beror på åldern/synen.
Bytte dom iaf för att utesluta att de var säkringarna, men ingen skillnad.
Har de vanliga på v90 med krånglande vänster baklykta även ena eller bägge på bakluckan brukar vara släckt.
Vä baklyse är bytt för ett år sen på garantin men mörkt nu igen. Är ju sjäva fan..
Men i första hand måste jag iaf få ström på släpen.
Någon som har ide vad felet kan vara?
Jag har gillat volvo i alla tider , men just nu gillar jag dom inte alls. Jag är ändå van med bilmek som bilplåtis men jag hittar inte felet till just släpvagnskontakten.
Har ni nån ide vad de kan vara bero på ??
Ja de är helt noll ström på dragkroken. Jag har beställt vänster baklykta som är mörk. Byter den först, den måste ändå bytas , Är mer och mer inne på att styrenheten till draget inte får signal då vänster bak är död. Inte omöjligt att de är så, pratat nyss med en bilelektriker han var också inne på att de är ingen ide felsöka föränn vänster baklykta är utbytt.
B30a i en 740?

hur fasligt är det med regg efteråt? […]

Carplay trådlöst?

"2025 XC60 hade trådlös CarPlay&qu[…]

740 som krånglar

Om den går korrekt från start (kall) s[…]

Diameter bränsleslang S70

Hej! S70 98’a, 2.5SE. När jag bytte br&[…]