Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kingcool
Ooo tack för infon. Var faktiskt och fick ett prisförslag på en xc90 pro för 1 timme sedan.
Men ser nu att Intellisafe Surround inte kommer ingå, det är nog en dealbreaker för oss. Då vi har det i vår nuvarande xc60 och bla pilot assist används dagligen..

Hur aktuell är infon förresten?
av UnleashFusion
Gäller inte bara Volvo.. även Merca & BMW m.fl. bilmärken* hemsidor på deras konfiguratorer för respektive bil-modell får man upp att vissa funktioner inte kommer att få till pga. halvledarna.
Användarvisningsbild
av bem
Kingcool skrev: mån 08 nov 2021, 18:48 Ooo tack för infon. Var faktiskt och fick ett prisförslag på en xc90 pro för 1 timme sedan.
Men ser nu att Intellisafe Surround inte kommer ingå, det är nog en dealbreaker för oss. Då vi har det i vår nuvarande xc60 och bla pilot assist används dagligen..

Hur aktuell är infon förresten?
Bygg (designa) en XC90 R-Design Pro Edition (Recharge eller icke Recharge?) på Volvo Cars hemsida och klicka på länken Funktioner på R-Design Pro Edition (Alla) så ser du allt som ingår (under Förarstöd).
Har svårt se nåt som saknas. Tänk på att 90-serien prioriterats hittills av Volvo och inte påverkats av chipbristen. Vet av egen erfarenhet, min V90 T6 Recharge Inscription sakna inget av det som fanns i ursprungliga beställningen som gjordes i feb 2020, t.ex. Driver Awareness med BLIS finns på min bil. Nåt speciellt paket Intellisafe Surround minns jag inte om det ens gick välja på min. Men jag tror jag har allt Intellisafe som finns på min V90 Recharge Inscription 2022. Surround, Assist och allt vad som omfattas av Intellisafe. I Intellisafe ingår så mycket jag knappt kan lista det.
Kolla upp vad som ingår när du bygger en XC90 R-Design Pro Edition idag, så ser du under Förarstöd allt som ingår som kan ha med Intellisafe att göra. Du får söka på Intellisafe (färsk info) vad som ingår i denna arsenal av funktioner. Svårt se nåt saknas ang Förarstöd på en R-Design Pro Edition. Nån med djup kunskap om Intellisafe kanske ser om nåt saknas i en R-Design Pro Edition.

/Bo

Hej Jo det är väl kanske mer troligt, &[…]

Bilen startar inte

Hej! Jag har fått problem med min Volvo s40 […]

Läcker spolarvätska avstängd

Droppar på höger sida fram fast beh&ari[…]

En tanke jag har haft i huvudet ett tag. Med tank[…]