- sön 19 sep 2021, 07:52
#1464508
20210916_085418.jpg (378.58 KiB) Visad 3117 gånger
20210916_085422.jpg (416.66 KiB) Visad 3117 gånger
Hej,
Jag har en Volvo XC90 D5 2017 med 15000mil och motor behövs bytta, en kolv är skadad och andra är på väg.
Orsaken till fel är injektor som fyllde för mycket bränsle i cylindern.
Jag köpte bilen för en månad sedan och säljaren vill inte täcka någonting eftersom jag körde nästan 500 mil med den
, men vi får se hur det blir...
Extra problem är att detta hände på semester så bilen är hos auktoriserad Volvo verkstad men utanför sverige.
Jag är nyfiken på om detta något som Volvo också bör se på som att ha trasig kolv med 15000mil inte är något som borde vara normalt .
Volvo verkstad som jag har kontaktat på grund av problemet sa lycka till eftersom de inte känner sig ansvariga att hjälpa eftersom bilen inte servades av dem och Volvo support säger att jag skickar denna situation över Volvos verkstad som de hittade på plats vi bor.
Är det någon som har förslag på hur man går vidare med detta?
Jag har en Volvo XC90 D5 2017 med 15000mil och motor behövs bytta, en kolv är skadad och andra är på väg.
Orsaken till fel är injektor som fyllde för mycket bränsle i cylindern.
Jag köpte bilen för en månad sedan och säljaren vill inte täcka någonting eftersom jag körde nästan 500 mil med den

Extra problem är att detta hände på semester så bilen är hos auktoriserad Volvo verkstad men utanför sverige.

Jag är nyfiken på om detta något som Volvo också bör se på som att ha trasig kolv med 15000mil inte är något som borde vara normalt .
Volvo verkstad som jag har kontaktat på grund av problemet sa lycka till eftersom de inte känner sig ansvariga att hjälpa eftersom bilen inte servades av dem och Volvo support säger att jag skickar denna situation över Volvos verkstad som de hittade på plats vi bor.

Är det någon som har förslag på hur man går vidare med detta?