Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av OneYet
Jag älskar min V90CC men det är tre saker som stör mig lite grand.
1. Motorljudet vid stadskörning är grymt tråkigt. Men då det är en D4 är det inte mycket att göra åt det.
2. Bullret vid motorvägskörning är lite högt. Men då jag har 19-tummare på en terrängaktig bil så skyller jag mig själv. :-)
3. Rinnande backspeglar. När jag har tvättat bilen så kvittar det hur mycket jag torkar runt backspeglarna så rinner det vatten utmed dörrsidan efter ett tag och lämnar en torkrand efter sig. Det kanske är något av ett I-landsproblem men det irriterar mig.
Är alla V90 likadana och kan man göra något åt det?
av least
Göra något åt vad?
Bullret kanske kan dämpas av mer komfortartade däck.
Motorljudet, det är en diesel.
Speglarna, applicera nån typ av rainex-produkt.
av pergrein
Jag anväder en blås från Milwaukee för att blåsa bort vatten efter jag tvättat bilen.

Mvh
Per
Användarvisningsbild
av fjohan82
Jag använder lufttryck att blåsa ur vatten från bl.a. backspegeln, runt strålkastare etc, finns i den hallen jag brukar tvätta bilen.
av OneYet
least skrev:Göra något åt vad?
Bullret kanske kan dämpas av mer komfortartade däck.
Motorljudet, det är en diesel.
Speglarna, applicera nån typ av rainex-produkt.
Jag kanske var otydlig men det var bara speglarna jag undrade om. De andra "felen" är jag väldigt medveten om är liksom inbyggda i bilen. :-)
Men det verkar ju inte bara vara jag som upplever rinnande speglar i alla fall.
Tyvärr har jag ju ingen tryckluft hemma. Det verkar ju annars vara det som fungerar.

Tjosan! Gammal tråd med aktuellt problem[…]

Jag tror att möjligheten att dutta el är[…]

Jag har fått byta två ABS-givare p&ari[…]

God afton, gott folk! Har enligt bilbesiktningen […]