- tor 22 apr 2021, 14:12
Finns det någon specifik lista med allt som görs vid 2 års service på V90CC T5?
Moderator: Moderatorer
Robbi skrev: ↑mån 26 apr 2021, 20:01 Vad är det för trams, det borde vara en offentlig uppgift.Maila Volvo
Robbi skrev: ↑mån 26 apr 2021, 20:01 Vad är det för trams, det borde vara en offentlig uppgift.Nja, i det privata näringslivet finns ingen offentlighetslag, den existerar bara inom stalig/kommunal/etc verksamhet.
AndS skrev:Ja, det privata näringslivets dilemma. På min tidigare bilar har man kunnat hitta serviceprogram och serviceintervall så det är ju märkligt att det ska hemlighållas.Robbi skrev: ↑mån 26 apr 2021, 20:01 Vad är det för trams, det borde vara en offentlig uppgift.Nja, i det privata näringslivet finns ingen offentlighetslag, den existerar bara inom stalig/kommunal/etc verksamhet.![]()
Men en specifikation på vad som "kan" ingå kan vara bra då det varierar beroende av körsträcka. Kör du enligt årsservice kan det variera med antal mil, den dialogen jag också haft tidigare är bl.a. om något filter ska bytas eller väntas med till nästa service beroende av körsträckan. En bil kan vid 2-års service ha rullat allt mellan 1-6000mil om service görs på årsintervall.
AndS skrev:Du läste nog inte vad jag skrev, vad innebär två-års service, hur mycket har bilen rullat? Är det t.ex. 2000 mil eller 6000 mil?Hur bilen är körd har jag aldrig varit med om att en PST frågat.. Man har tittat på mil. Har den rullat 3000 mil så gör man en 3000 service. Har den rullat mindre, säg 1000 så kanske man inte bytt alla filter.
Men också är merparten i stadsmiljö eller nästan allt landsväg på landsbygd?
För mig är det en dialog med den som ska göra service vad som ska göras.
Felkod på en abs-sensor beror knappast p&ari[…]