Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ateam1234
Trött man blir....
Köpte en ny xv90 mildhybrid som nu stått på verkstaden i 11 dagar pga av att den inte startar.
Fick till mig att det behövdes en total omprogrammering av bilen men det går ändå inte efter detta.

Fick idag brev från volvo att "vissa" xc60 och xc90 måste in för att åtgärda detta.

Är det fler som har råkat ut för detta att bilen inte går?
Kan man kräva ersättning av volvo på pga detta? Är ju ändå en bil för ca 800 000:- som jag får betala dyrt för varje månad samt dyr skatt fast man inte använda sig av sin bil?
Senast redigerad av 1 ateam1234, redigerad totalt 0 gånger.
av Lockis
ateam1234 skrev:Trött man blir....
Köpte en ny xv90 mildhybrid som nu stått på verkstaden i 11 dagar pga av att den inte startar.
Fick till mig att det behövdes en total omprogrammering av bilen men det går ändå inte efter detta.

Fick idag brev från volvo att "vissa" xc60 och xc90 måste in för att åtgärda detta.

Är det fler som har råkat ut för detta att bilen inte går?
Kan man kräva ersättning av volvo på pga detta? Är ju ändå en bil för ca 800 000:- som jag får betala dyrt för varje månad samt dyr skatt fast man inte använda sig av sin bil?
Din ersättning blir väl fri lånebil. Tror du har svårt att få något annat. Volvo kommer du inte få kontakt med. Dem hänvisar till ÅF. Önskar du annan ersättning får du ta det med just din ÅF och se vad dem säger. Tror dock inte du kommer få särskillt mycket. En utvändig tvätt kanske.

Vad har du för förväntningar på ersättning?
av Hemingway
Har du fått lånebil av ÅF under tiden din är inne? Är den någorlunda motsvarande? Dvs inte en Renault Clio liksom. För i sådana fall så är det väl en rimlig kompensering att du får lägga milen på en lånebil under tiden.
av Cox
Häv köpet kräv att dom byter ut skrotet, skulle aldrig acceptera att en bil för 800000 tusen inte går att starta och använda, men det är jag det

Skickat från min SM-A405FN via Tapatalk

Användarvisningsbild
av fjohan82
Som sagt, kräv en XC90 om det är vad ni behöver i familjen.
En av er kan ju inte gå lixom...
av KnotVillage
Dom har 3 försök på sig sen kan du häva köpet. Eller egentligen bara 2, uppkommer samma fel en tredje gång så kan du häva det samt kräva pengar för extra utgifter såsom räntor. Har dom laddar SW och den inte startar har dom bränt ett försök. Deras mardröm är att ha en ny kundanpassad bil. Tappar mycket i värde, runt 70 tusen.
Användarvisningsbild
av bem
Sån osis...
Man tror ju i sin okunskap att VIDA (Volvos diagnostik- och felsökningsapplikation m.m.) kunde hitta orsaken eller några möjliga orsaker...
Men med facit i hand kanske det blir "varför tänkte vi inte på det". Kanske krupit in en mus och lag sig på nåt dumt ställe eller gnagt av nåt väsentligt för att bilen skall starta...
Hoppas den går i gång snart.
Jag skulle bli galen om det hände samma sak med en ny bil för mig. Men man får väl försöka ha is i magen.
Ja på det tredje försöket smäller det verkligen som tidigare påpekats. Startar den inte då sitter du väl i alla fall med esset i bakfickan.
/Bo
Dragvikt 850 vs. 940?

Förstärkningssats fanns till 850. Med de[…]

Byta bromsok bak v50 d3 2012

ha inte handbromsen åtdragen, och peta loss […]

Vi har 100 mil enkel väg till vår somm[…]

Vilken bränslebox passar?

Hej har en 740 turbo 1990 med AC Sitter en box i […]