Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AndS
"Uppdateringen av infotainmentsystemet från Sensus till Android Automotive, som är aktuell från och med modellår 2022 som lanseras senare i år, innefattar ett paket som Volvo kallar Digital Services."
av Cokeisit
Keiser skrev:Någon som tror att befintliga V90s kan uppdatera? Hade varit ett lyft!

https://teknikensvarld.se/nyheter/bil-o ... 5o7Z5xYRqA
Troligtvis inte. Det är annan hårdvara i botten och min gissning är att Volvo inte vill riskera en massa buggar på de äldre bilarna pga uppdaterad Sensus. Hoppas dock jag har fel Bild
Användarvisningsbild
av Rillee
Sedan vill de nog sälja nya bilar genom att locka med nya funktioner
Användarvisningsbild
av HitTheRoadJack
Nja jag skulle tror det finns en hyfsad chans nya Android Automotive är bakåt kompatibel - då det är ingen ändring av arkitekturen för hårdvaran. Volvo slipper stödja flera operativsystem. Jämför med hur OSen hanterats för våra datorer.
av Keiser
Rillee skrev: tis 09 mar 2021, 18:27 Sedan vill de nog sälja nya bilar genom att locka med nya funktioner
Så kan det vara men man kan också se det som en möjlighet att tjäna pengar på gamla bilar. Jag tror itne denna anledning hindrar Volvo från att erbjuda möjligheten. Det var ju någon på forumet som nämnde att någon volvoanställd pratat om en "stor förändring" i samband med sensusuppgradering, kanske detta han menade (önsketänkande?)?
av Lockis
morfarginko skrev: tis 09 mar 2021, 19:37 ursäkta off topic, men det står att xc90 utgår? ska de göra om modellen helt framöver och döpa om den?
Den ska komma på den nya plattformen (SPA2?) under 2022 tror jag det var. Så precis som v/s60 väntar man nog tills dess.
Användarvisningsbild
av Ilduce77
Xc60 får Android på my22. Den kommer fortfarande ha spa1..

Enligt en på swedspeed, har spabilar från 2018 och framåt rätt hårdvara..

Finns en tråd om detta på xc60-sidan här på jag rullar..

nä, det är fortfarande arbetare kvar d&a[…]

Jag har kört en bit över trettio mil n&a[…]

Byt Batteri ! Batteriet är helt nytt Jag s[…]

Fick hem en ny kabelsats från vparts men nu […]