Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,

Läser i andra trådar att det är en hel del problem med balansaxlarna på näst senaste versionen av v60, xc60 mfl, men blir inte riktigt klok om detta problem även finns i V90 från 2016 -. Så hur ligger det till, är det samma problem för v90?

/Förvirrad
Har inte hört om problemet på nya V60 tidigare.. Gamla V60 och XC60 har jag hört om. Men om dem nya modellerna och motorerna har jag inte hört något. Vilken tråd tänker du på?
Lockis skrev: fre 19 feb 2021, 14:37 Har inte hört om problemet på nya V60 tidigare.. Gamla V60 och XC60 har jag hört om. Men om dem nya modellerna och motorerna har jag inte hört något. Vilken tråd tänker du på?
Det är min uppfattning också (jag skrev att näst senaste modellerna hade problemet), samt att jag inte har läst om problemet för V90 i tråden du refererar till. Tänker att man kanske har åtgärdat problemet för V90 men skulle gärna få bekräftat att det är så?

Tråden jag tänker på: viewtopic.php?t=144146
thedude2 skrev:
Lockis skrev: fre 19 feb 2021, 14:37 Har inte hört om problemet på nya V60 tidigare.. Gamla V60 och XC60 har jag hört om. Men om dem nya modellerna och motorerna har jag inte hört något. Vilken tråd tänker du på?
Det är min uppfattning också (jag skrev att näst senaste modellerna hade problemet), samt att jag inte har läst om problemet för V90 i tråden du refererar till. Tänker att man kanske har åtgärdat problemet för V90 men skulle gärna få bekräftat att det är så?

Tråden jag tänker på: viewtopic.php?t=144146
Har som sagt inte hört något. så tror inte det är något bekymmer. Borde rimligtvis vara någon här som upplevt det. Man är ganska snabbt inne och meddelar om bekymmer :-D
Sen undrar jag varför du undrar om detta problem finns på din bil? Rimligtvis så kan bara du avgöra (med hjälp av tekniker) om din bil har problem. Eller är du orolig att det ska bli ett problem framöver? (Då har inte din bil problemet nu?)
Vi har en hel del V90 D4:or på jobb som börjar komma upp i 12-15 tusen mil. Har inte hört att detta skulle vara ngt problem.

https://www.youtube.com/watch?v=HVMqc05XYHs Liten […]

https://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=15&[…]

Vilken bränslebox passar?

984 är väl en nyare 940 om jag inte minn[…]

Jag gjorde nyligen en dagsresa på 140 mil me[…]