Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kawenja
Hej på er!

Jag funderar på köpa en begagnad xc90, helst en T6. Skulle förmodligen funka med T5 men vill gärna ha lite drag.
Har tittat på blocket och sett bland annat denna xc90 R-Design. Den kostar 449 900 kr.

Så nu till frågan, är denna bil värt priset eller är det helst enkelt för dyrt?
Bilen har varit leasad av ett företag från start och har bara två ägare.

https://www.blocket.se/annons/stockholm ... n/93650186

Om ni har andra bra alternativ på bra begagnade xc90 bensin, T6 eller T5 snälla posta länken.
Min budget ligger mellan 400k till 460k.

Tack :-D
av Lockis
Kan inte mycket om XC90 men den är åtminstone bra utrustad.
360* kamera.
B&W Ljud
Dragkrok
Panorama tak
Tonade rutor
Head up display.
I övrigt är det så individuellt vad man värderar saker till. Du verkar ju dock ha sökt runt en del på blocket efter bilar så du bör ju rimligtvis ha en idé om prisnivån.
Så vad tycker du själv? Är den värd pengarna?
av Kawenja
Lockis skrev: ons 10 feb 2021, 08:41 Kan inte mycket om XC90 men den är åtminstone bra utrustad.
360* kamera.
B&W Ljud
Dragkrok
Panorama tak
Tonade rutor
Head up display.
I övrigt är det så individuellt vad man värderar saker till. Du verkar ju dock ha sökt runt en del på blocket efter bilar så du bör ju rimligtvis ha en idé om prisnivån.
Det är inte många begagnade T6 till försäljning vilket gör det lite svårt att bedöma priset.
Kan hålla med att den har det mesta, vilket också lockar.
Den har också luftfjädring. Har hört att det kan blir en dyr historia om det går sönder.
av Kawenja
fjohan82 skrev: ons 10 feb 2021, 09:00 Ja den verkar ha det mesta...

Sen är ju vad man värdesätter väldigt individuellt.
Andra skulle föredra större motor och göra avkall på viss utrustning/mil/årsmodell: https://www.bytbil.com/gavleborgs-lan/p ... 7-14908125
Jag provkörde en T8 årsmodell 2021 fullutrustad, riktigt skön bil. Att sitta i min V70 efter detta kändes som att paddla hem i kanot. Är inte sugen på hybrid just nu förtillfälle . Har bland annat inte möjlighet att ladda den hemma.
Tack Johan
av Lockis
Kawenja skrev: ons 10 feb 2021, 09:16
Lockis skrev: ons 10 feb 2021, 08:41 Kan inte mycket om XC90 men den är åtminstone bra utrustad.
360* kamera.
B&W Ljud
Dragkrok
Panorama tak
Tonade rutor
Head up display.
Det är inte många begagnade T6 till försäljning vilket gör det lite svårt att bedöma priset.
Den har också luftfjädring. Har hört att det kan blir en dyr historia om det går sönder.
Fast där tänker du väl lite galet.
Bilarna har ju ett marknadspris. Finns det bra 1 till salu är det detta priset som gäller (inte riktigt men poängen är densamma).
Finns det flertalet är det lättare att göra en bedömning.
Så hur ligger bilen du länkat till i jämförelse med andra T6?
Är en D5 billigare? Eller en T5? Så kanske du ska hoppa ner en nivå på motorn?
av V70_2005
Ser grym ut. Dom verkar ha klickat i allt tom DAB (förutom carplay?, går att efterinstallera vad jag förstått).

Har själv en 2018 t6 och skulle kunna tänka mig den du länkar till, tror priset är bra men inte helt uppdaterad.

Fördelen med t6 jmft med t8 är mer plats i baksätet på t6 (mindre kardantunnel) så har du tre barn är detta en stor grej.
av Kawenja
Lockis skrev: ons 10 feb 2021, 09:27
Kawenja skrev: ons 10 feb 2021, 09:16
360* kamera.
B&W Ljud
Dragkrok
Panorama tak
Tonade rutor
Head up display.
Fast där tänker du väl lite galet.
Bilarna har ju ett marknadspris. Finns det bra 1 till salu är det detta priset som gäller (inte riktigt men poängen är densamma).
Finns det flertalet är det lättare att göra en bedömning.
Så hur ligger bilen du länkat till i jämförelse med andra T6?
Är en D5 billigare? Eller en T5? Så kanske du ska hoppa ner en nivå på motorn?
Hej Lockis
D5 är lite billigare, men jag kör inte mycket därför väljer jag en besinare.
Har faktiskt även tittat på T5, där är det lättare att genomföra priserna.
av V70_2005
På en xc90 skulle jag ta diesel eller t6 inte en t5. På en t6 får man lite valuta för den högre förbrukningen på en bensinare jämfört med en diesel.
av Kawenja
V70_2005 skrev: ons 10 feb 2021, 11:39 På en xc90 skulle jag ta diesel eller t6 inte en t5. På en t6 får man lite valuta för den högre förbrukningen på en bensinare jämfört med en diesel.
Vill helst gärna ha en T6. Men det är inte många begagnade till salu.

98 oktan - er også skånsom mot drivsto[…]

https://www.youtube.com/watch?v=HVMqc05XYHs Liten […]

https://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=15&[…]

Vilken bränslebox passar?

984 är väl en nyare 940 om jag inte minn[…]