Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ilduce77
Jag har börjat ana att värmen i förarstolen lagt av.

Ibland tycker jag att det blir lite varmt, men har börjat inse att det nog är placeboeffekten som talar..
Symbolen för sätesvärmen tänds när man trycker igång den..

På passagerarsidan funkar värmen.

Någon som råkat ut för samma?

Xc90 2017

Tack på förhand för förslag! 😃

Kan det vara en säkring, sladd eller annat trasigt?
av Lassebus
Värmen i sätet på min v90 la också av, och då var värmeelement i sittdynan trasigt. Så köpte ett nytt element på volvo och bytte ut det.

Det tar ungefär en timme att göra, och det är bra om man har nya hog-ringar och en hog-ring-tång .
av least
Alltså ska man inte göra detta själv ifall man saknar rätt verktyg.
Ringarna är väl av ett extremt styvt material som är närmast omöjligt att öppna om man saknar den rätta tången.
Användarvisningsbild
av Ilduce77
Tackar!

Jag kommer nog inte ge mig på att byta själv, eftersom jag då troligtvis får sitta direkt på golvet hädanefter.. 😉

Får väl svänga upp på Volvo och fixa det...
av Lassebus
Gör som så😉

Annars är det ganska lätt att göra det på SPA bilarna.
Köpte en hog-ring-tång ifrån ebay och då fick jag med 200 st hog-ringar. Gav 250kr för det kittet, bilia skulle ha 17 kr per hog-ring och det går åt lite drygt 15 st😅
Användarvisningsbild
av Ilduce77
Visst sitter det ett element i sitsen och ett i ryggen?

Inget av dessa funkar, så det känns väl som att det är något annat än trasiga element? Eller är de seriekopplade, så båda slutar fungera om ett går sönder?

Kan det vara en säkring? Ska kolla.. Ska tydligen vara nr 46...

Symbolen i displayen funkar som den ska...
av Lassebus
Ja,det sitter ett element i ryggen, men om ett element lägger av så stängs stolsvärmen av för den stolen.

Dock så den vanligaste orsaken till att stolsvärmen lägger av att elementet i sittdelen, då det är den delen som utsätts för störst belastning när man går i och ur bilen.

Hej! Tänkte lägga ut en intressekoll p&a[…]

B30a i en 740?

Fast den såldes väl aldrig här? De[…]

Automatlådan fast i "P"

Kolla kontakten på bromspedalen.

98 oktan - er også skånsom mot drivsto[…]